چاپ کردن این صفحه .
سه شنبه, 05 ارديبهشت 1402 ساعت 14:36

مردم خراسان شمالی 18 میلیارد ریال فطریه پرداختند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۸ میلیارد و ۶۴۷ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال فطریه و کفارات مردم استان در عید سعید فطر امسال جمع آوری شد.

به گزارش نسیم امروز، مجید الهی راد اظهار کرد: از این میزان ۱۶ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال فطریه عام، یک میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۱۸۲هزار ریال کفاره غیرعمد و مابقی سهم سادات و عمد است.

وی افزود: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان با قوت غالب گندم ۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی ۱۶۵ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۴۰ هزار تومان تعیین و اعلام شد.

الهی راد بیان کرد: زکات فطریه جمع آوری شده طبق موازین شرعی در زمینه امور معیشتی نیازمندان، کمک هزینه های درمان، مسکن، اشتغال و کمک هزینه های تحصیلی نیازمندان هزینه می شود.

وی تصریح کرد: هزار و ۸۰ پایگاه ثابت و سیار از روز عید سعید فطر به مدت ۱۰ روز در استان دایر شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، کدهای آسان پرداخت برای روزه دار پیش‌بینی‌شده است که می توانند با شماره‌گیری #۵*۸۸۷۷* رقم فطریه خود را پرداخت کنند.

الهی راد بابیان اینکه در این راستا چهار شماره کارت به‌صورت مجازی نیز برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیر عمد و فطریه سادات پیش‌بینی‌شده است افزود: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۸۹۶۷ برای فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۲۳۲ برای فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۵۵۰۸ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۳۷۷۵ برای کفاره عمد در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان کرد: مردم نوع دوست استان پارسال ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn