چاپ کردن این صفحه .
پنج شنبه, 15 مهر 1400 ساعت 17:16
  • .

خیز جدی دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات سالمندان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری استان با حضور در یک مرکز توانبخشی، نگهداری و مراقبت شبانه روزی سالمندان در مرکز استان از سالمندان نگهداری شده در این مرکز عیادت و از تلاش های عوامل این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الإسلام والمسلمین جعفری، همزمان با فرارسیدن 28 صفر ،سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دردیدارهای اختصاصی با مدیریت این مرکز و بعلاوه در جریان گفتگوی چهره به چهره با سالمندان، مهمترین مسائل و مشکلات مربوطه را در حوزه های مختلف از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در پیگیری مطالبات و رفع مشکلات سالمندان از مأموریت جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در خصوص اعلام گزارش نهایی از آخرین وضعیت کلیه مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان، معلولین ذهنی، جسمی و حرکتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون تردید با تکمیل روند بررسی ، شناسایی و پیگیری مشکلات و خواسته های مددجویان، عملکرد این مراکز مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان گفت: عمده مشکلات سالمندان و معلولین عزیز در تمامی زمینه ها از جمله در حوزه های بهداشت و درمان،غذا و دارو، تجهیزات و امکانات رفاهی و ورزشی و همچنین در بعد سازوکارها و برنامه های آموزشی و فرهنگی احصاء و شناسایی شده و امیدوارم با رفع نیازها و کاستی ها و نواقص موجود، این مراکز به خوبی ساماندهی و مدیریت شوند و نگرانی های احتمالی نیز بنحو قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

وی ضمن صدور دستور پیگیری موارد و اولویت های مطرح شده خطاب به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تصریح کرد: این معاونت مأموریت یافته تا با استفاده از ظرفیت های حقوقی و قضایی و جلب مشارکت و همکاری کلیه دادستان ها تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم نماید تا علاوه بر انجام بازدید های میدانی توسط دادستان ها از تمامی مراکز توانبخشی فعال در سطح استان عمده مشکلات موجود نیز شناسایی و آخرین وضعیت این مراکز به همراه راهکار های پیشنهادی ظرف یک ماه آتی گزارش شود.

اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در پایان این بازدید با اشاره به اهداف و مأموریت های این معاونت در پیگیری موارد طرح شده بیان کرد:انتظار ما این است که اصولا نوع رویکردها در مراکز توانبخشی بر اساس خدمت دلسوزانه،صادقانه و خالصانه باشد. چرا که نگاه اقتصادی به موضوعات راهگشا و سازنده نیست و به همین اعتبار نمی توان بر اساس آن افق و چشم انداز روشنی را متصور بود .

وی با بیان اینکه مددجویان نگهداری شده در این مراکز به مقتضای مشکلاتی که با آنها مواجه هستند؛ روحیه لطیف ، حساس و منحصر به فردی دارند و هر عمل و کنشی نیز ممکن است با واکنش های غیرقابل پیش بینی و در عین حال تبعات خاص روحی و روانی همراه باشد؛ بر ضرورت حفظ کرامت آنان تأکید و از مدیران این مراکز خواست آنگونه که شایسته و در خور شأن سالمندان و معلولین است با آنان رفتار نمایند.

گفتنی است: در جریان این بازدید اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان،عباسی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و شجاع، مدیر کل بهزیستی استان، حجت الإسلام والمسلمین جعفری را همراهی می کردند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn