چاپ کردن این صفحه .
شنبه, 27 ارديبهشت 1399 ساعت 09:10

سونامی کرونا در خراسان‌شمالی / مردم رعایت کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده 26 اردیبهشت گفت: یک‌هزار و ۴۴۴ نفر در خراسان‌شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش نسیم امروز؛ دکتر سیداحمد هاشمی گفت: با توجه به دستورالعمل کشوری برای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

وی افزود: رعایت مسائل بهداشتی در سرویس‌ها و مدارس باید جدی تلقی شود. ضمن اینکه استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متری در مدارس ضروری است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: مدارس باید قوانین شستشوی مکرر دست‌ها با آب تمیز و صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست را برای کارکنان و دانش‌آموزان اعمال کنند.

وی با اشاره به اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده بیان کرد: تا ظهر ۲۶ اردیبهشت، یک‌هزار و ۵۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که آمارها از افزایش ۸۲ نفری تعداد مبتلایان خبر می‌دهد و تعداد آمار فوتی‌ها نیز با یک نفر افزایش نسبت به ظهر پنجشنبه به ۱۰۴ رسید.

به گفته وی در شهرستان‌های بجنورد ۷۲۹ نفر، شیروان ۱۸۸ نفر، فاروج ۱۰۵ نفر، مانه و سملقان ۱۵۴ نفر، جاجرم ۴۶ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۹۹ نفر و اسفراین ۱۷۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

دکتر هاشمی افزود: هم‌اکنون ۱۵۹ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان خراسان‌شمالی بستری هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn