چاپ کردن این صفحه .
یکشنبه, 07 خرداد 1402 ساعت 16:47
  • .

لزوم تقویت زیرساخت‌های قرآنی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه درخراسان‌شمالی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آموزش قرآن در استان گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی وارد میدان شده و با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه هم افزایی داشته باشند.

به گزارش نسیم امرز، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در شورای هماهنگی توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت زیرساخت های قرآنی در استان تنها بر عهده یک نهاد یا اداره خاصی نیست بلکه تحقق این امر مستلزم هم افزایی همه نهادها و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است.

وی افزود: قرآن کامل‌ترین کتاب اخلاق و هدایتگر بشریت است که بی تردید تقویت زیرساخت های آن در جامعه موجب خیر و برکت می شود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، گفت: این رویداد بزرگ برکتی برای استان است و باید ستادی در این رابطه تشکیل شود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: رویدادهایی همچون جشنواره قرآنی و عترت مقدمه‌ای برای پیوستن به قرآن است و باید در این امر تمامی حوزه های مربوطه پای کار باشند.

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: اجرای طرح ملی تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم "بشری" در استان به تصویب رسید.

تقی صادقی افزود: آموزش در این طرح با بهره‌گیری از مکتب پیامبر اسلام (ص) به صورت گفتاری و شنیداری انجام می‌شود.

وی این طرح را مسیری برای تدریس آسان در حوزه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دانست و اظهار کرد: این طرح به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می‌آورند.

صادقی یادآور شد: افرادی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند در این دوره ثبت نام کنند.

گفتنی است: خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری دارای ۲۸ موسسه قرآنی است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn