چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 18:15

فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی «حماسه نسل پایدار» در خراسان شمالی منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی جزیئات فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی با عنوان «حماسه نسل پایدار» را تشریح کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ «مسعود مرواری» با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، به منظور ترویج فرهنگ رشادت، ایثار و شهادت در راستای هشت سال دفاع مقدس با بهره گیری از توانایی هنرمندان متعهد نمایش خیابانی و محیطی استان با محوریت تئاتر برای آگاهی شهروندان ولایتمدار در محیط بیرونی اقدام به برگزاری اولین اجرای عمومی نمایش خیابانی با عنوان حماسه نسل پایدار در استان می نماید .

وی به شرایط شرکت در این رویداد اشاره کرد و اظهار داشت: هر کارگردان فقط میتواند با یک اثر شرکت نماید، الزامی بودن ارایه مجوز کتبی از نویسنده ، زمان اثر باید حداکثر 30 دقیقه باشد، اجرای کامل اثر مورد قضاوت خواهد بود و پذیرش طرح و ایده مورد قبول نخواهد بود ، بازبینی با حضور داوران در محل مورد نظر صاحب اثر انجام خواهد شد و پذیرفته شدن حداکثر 5 اثر نمایشی جهت مرحله نهایی و اجرا از جمله شرایط شرکت در این رویداد می باشد.

مرواری همچنین در خصوص دیگر شرایط شرکت در این رویداد گفت: تعیین محل ، زمان و تعداد اجراهای گروه های پذیرفته شده ، با صلاحدید و برنامه ریزی دبیرخانه خواهد بود، از آثار راه یافته به مرحله نهایی با توجه به ظرفیت کار و همچنین نظر تخصصی هیئت انتخاب حمایت مالی خواهد شد ،تهیه سیستم صوتی و تصویری ، اکسسوار ، ابزار اجرا ، دکور و... بر عهده ی کارگردان یا صاحب اثر خواهد بود، دبیرخانه هیچ تعهدی در قبال این اقلام نخواهد داشت و شرکت کنندگان ملزم به پذیرش قوانین و ضوابط ارائه شده از دبیرخانه خواهند بود و هر تغییر و تصمیم در مورد اجرای اثر بر عهده دبیر خانه است.

وی، بیان داشت: شرکت کنندگان می بایست فرم فراخوان، یک نسخه از متن نمایشنامه ، مجوز نویسنده و یک قطعه عکس 4*3 از کارگردان را در زمان تعیین شده به دبیرخانه ارسال نمایند .

مرواری با بیان اینکه موضوع آثار فقط با محوریت ایثار و شهادت در دفاع مقدس خواهد بود، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام تا یکم مردادماه سال جاری زمان بازبینی آثار هشتم تا دهم شهریور و اعلام آثار برگزیده بیستم شهریورماه و اجرای گروه های برگزیده در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn