چاپ کردن این صفحه .
یکشنبه, 01 مرداد 1402 ساعت 08:52

تخصیص1815 میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به راهداری خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت برای اجرای پروژه‌های راهسازی و حمل و نقل استان تخصیص یافته است.

به گزارش نسیم امروز، محمد مشتری اظهار کرد: اعتبارات سفر دولت به خراسان‌شمالی در سه سال ابلاغ و تخصیص خواهد یافت که ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته ابلاغ و ۷۵ درصد از این مبلغ تخصیص داده شد.

وی افزود: سه مصوبه سفر دولت به استان در حوزه حمل و نقل و راهداری مصوب شد که شامل رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل راه‌های روستایی محور بجنورد- راز-غلامان و بهسازی و روکش آسفالت راه‌های منطقه سنگ سوراخ شهرستان گرمه، منطقه اوغاز -باجگیران شهرستان شیروان و محور اسفراین- بجنورد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اعتبارات مصوب سفر هیات ولت به استان ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل راه های روستایی و محور بجنورد- راز- غلامان هشت هزار میلیارد ریال و برای بهسازی و روکش آسفالت راه سطح استان، گرمه سنگ سوراخ، شیروان اوغاز باجگیران چهار هزار میلیارد ریال مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی راه‌های محورهای روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت با اعتبارات سفر دولت به استان ساخته می‌شود.

مشتری اظهار کرد: بر این اساس تا سال ۱۴۰۳ اهالی ساکن در روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت از راه مناسب بهره‌مند می شوند و در این زمنیه ۲۶۰ کیلومتر راه اجرا و اهالی ۸۷ روستا از مزایای مصوبه های دولت بهره‌مند می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون ساکنان در ۱۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی مناسب برخوردار نیستند گفت: در این زمینه نیاز است تا بیش از ۶۳۰ کیلومتر راه آسفالت شود.

گفتنی است: طول راه‌های خراسان شمالی پنج هزار و ۸۴۶ کیلومتر است که از این میزان ۲۰۷.۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۹۸.۶ کیلومتر راه اصلی، ۵۸۸.۱ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۶۵۱.۷ کیلومتر راه روستایی را شامل می‌شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn