چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 22 اسفند 1401 ساعت 08:05

طرح عیدانه استاندارد خراسان شمالی آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از اجرای طرح ویژه عیدانه این اداره کل خبرداد و گفت: این طرح تا 15 فروردین ماه سال 1402 ادامه دارد.

به گزارش نسیم امروز، فهیمه مهمان نواز با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح به منظور ارزیابی کیفیت کالا و خدمات مرتبط با ایام نوروز در دستور کار است و تا 15 فروردین ماه 1402 ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح نحوه خدمات رسانی به مسافران و مردم ، کیفیت کالاها و اقلام عرضه شده در مراکز مختلف مورد بررسی و بازرسی قرار می گیرد.

مهمان نواز گفت: هتل ها، هتل آپارتمان ها، زائر سراها، فرودگاه و پایانه های مسافری، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی، رستوران ها، مراکز تفریحی و خدماتی، مراکز اقامتی در این طرح مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی افزود: به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان، امسال مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی ها و مراکز فروش شیرینی و آجیل هم مورد نظارت دقیق و مستمر قرار می گیرد.

مدیرکل استاندار خراسان شمالی گفت: برای کنترل نحوه عرضه کالا در بازار، طرح تشدید نظارت بر بازار از اول اسفندماه جاری در دست اجرا است و در آن، تمام مرکاز عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، مورد نظارت‌قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران و نیز شهروندان می توانند با ارسال کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا مطلع شوند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

مدیرکل استاندار خراسان شمالی گفت: یک شرکت دارای صلاحیت کار بازرسی از بازار را با استفاده از توان 6 نفر بازرس در 2 نوبت کاری بر عهده دارد و علاوه بر آن کارشناسان این اداره کل هم در این زمینه مشارکت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn