چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 10 ارديبهشت 1399 ساعت 10:18
  • .

ضرورت اتحاد و انسجام در تمرکز ساختاری حوزه مساجد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در مجلس یازدهم شورای اسلامی بر ضرورت اتحاد و انسجام در تمرکز ساختاری حوزه مساجد تأکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی در نشست صمیمی با کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به اهمیت نقش فعالان مسجد و اثرگذاری کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه قدردانی کرد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازجرگلان در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه دین و ساختارهای فرهنگ دینی با وجود تنوع ساختاری و نهادهای متعدد اما آنطور که باید خروجی آن قابل اندازه گیری نیست و آن را به عنوان دغدغه ای شخصی مطرح کرد و گفت: حتی این موضوع در مساجد نیز قابل مشاهده است و بعضا باعث تزاحم فعالیت ها می شود.

وی اضافه کرد: به تعبیر امام راحل، مسجد سنگری برای همه حوزه های اجتماعی است و اتحاد و همدلی در مسجد و حضور فعال جوانان می تواند راهکاری مهم در ارتقاء فرهنگ دینی باشد.

وحیدی به اجرای طرح های ارزنده توسط فعالان کانون ها در مساجد همچون طرح تلاوت نور و فعالیت کتابخانه ها اشاره کرد و ترویج فعالیت های فرهنگی هنری را مهم خواند و افزود: البته همچنان گاهی در برابر فعالیت های هنری در مساجد از سوی هیئت امنا مقاومت می شود که لازم است این کارکردها به همت نیروی جوان و انقلابی تغییر کند.

وی کادرسازی جوان در مساجد را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش می کنیم تا آنچه در حوزه مساجد نیاز به توجه بیشتر و ارائه طرح های سازنده دارد را پیگیری و با حرکت به سمت ایجاد فرصت ها، مساجد کارکرد واقعی خود را در جامعه پیدا کند.

وی از پیشنهاد فعالیت فراکسیون مسجد در مجلس یازدهم استقبال کرد و آن را مهم خواند و همچنین از اجرای طرح سه میم (مسجد، مدرسه، منزل) به صورت ملی اعلام حمایت کرد.

انتخاب خراسان شمالی به عنوان پایلوت ملی اجرای طرح «مسجد، مدرسه و منزل»، اختصاص بخشی از نیم درصد بودجه شهرداری ها و دهیاری ها به کتابخانه های کانون های مساجد و تشکیل فراکسیون مساجد در مجلس شورای اسلامی از جمله درخواست های مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از نماینده منتخب مردم در مجلس بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn