اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 00:46

چهارشنبه, 10 ارديبهشت 1399 ساعت 10:18
  • .

ضرورت اتحاد و انسجام در تمرکز ساختاری حوزه مساجد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در مجلس یازدهم شورای اسلامی بر ضرورت اتحاد و انسجام در تمرکز ساختاری حوزه مساجد تأکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی در نشست صمیمی با کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به اهمیت نقش فعالان مسجد و اثرگذاری کانون های فرهنگی و هنری اشاره کرد و از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه قدردانی کرد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازجرگلان در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه دین و ساختارهای فرهنگ دینی با وجود تنوع ساختاری و نهادهای متعدد اما آنطور که باید خروجی آن قابل اندازه گیری نیست و آن را به عنوان دغدغه ای شخصی مطرح کرد و گفت: حتی این موضوع در مساجد نیز قابل مشاهده است و بعضا باعث تزاحم فعالیت ها می شود.

وی اضافه کرد: به تعبیر امام راحل، مسجد سنگری برای همه حوزه های اجتماعی است و اتحاد و همدلی در مسجد و حضور فعال جوانان می تواند راهکاری مهم در ارتقاء فرهنگ دینی باشد.

وحیدی به اجرای طرح های ارزنده توسط فعالان کانون ها در مساجد همچون طرح تلاوت نور و فعالیت کتابخانه ها اشاره کرد و ترویج فعالیت های فرهنگی هنری را مهم خواند و افزود: البته همچنان گاهی در برابر فعالیت های هنری در مساجد از سوی هیئت امنا مقاومت می شود که لازم است این کارکردها به همت نیروی جوان و انقلابی تغییر کند.

وی کادرسازی جوان در مساجد را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش می کنیم تا آنچه در حوزه مساجد نیاز به توجه بیشتر و ارائه طرح های سازنده دارد را پیگیری و با حرکت به سمت ایجاد فرصت ها، مساجد کارکرد واقعی خود را در جامعه پیدا کند.

وی از پیشنهاد فعالیت فراکسیون مسجد در مجلس یازدهم استقبال کرد و آن را مهم خواند و همچنین از اجرای طرح سه میم (مسجد، مدرسه، منزل) به صورت ملی اعلام حمایت کرد.

انتخاب خراسان شمالی به عنوان پایلوت ملی اجرای طرح «مسجد، مدرسه و منزل»، اختصاص بخشی از نیم درصد بودجه شهرداری ها و دهیاری ها به کتابخانه های کانون های مساجد و تشکیل فراکسیون مساجد در مجلس شورای اسلامی از جمله درخواست های مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از نماینده منتخب مردم در مجلس بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره