چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 ساعت 11:23
  • .

کمبود 300 معلم در آموزش و پرورش بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از کمبود 300 معلم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در این شهرستان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، موسی علی نیا در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: این در حالی است که۳۷۰ معلم در مرکز استان به زودی بازنشسته می شوند.

وی افزود: همواره تامین نیروی انسانی یکی از دغدغه های آموزش و پرورش است که با برگزاری آزمون استخدامی و استخدام فرهنگیان براساس ماده ۲۸ این دغدغه برطرف نمی شود زیرا از سوی دیگر تعدادی از معلمان نیز بازنشسته می شوند.

وی افزود: کمبود معلم معمولا با نیروهای حق التدریس، سرباز معلم و یا اضافه کاری فرهنگیان و بازنشستگان جبران می شود.

علی نیا گفت: در مجموع هفت هزار و ۷۴۴ داوطلب در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی شرکت کردند که از این تعداد ۴۴/۵ درصد آنها از شهرستان بجنورد بودند.

وی بیان کرد: ۱۲۰ معلم جدید از طریق آزمون استخدامی در مجموعه آموزش و پرورش بجنورد جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرستان بجنورد با کمبود فضای آموزشی مواجه است، گفت: میانگین فضای آموزشی هر دانش‌آموز بجنوردی ۴.۲ متر مربع است در حالی که این سرانه در خراسان شمالی ۵.۳ متر مربع است.

علی نیا افزود: کمبود فضای آموزشی در شهرستان بجنورد باعث شده است که در سال تحصیلی جاری ۱۹۴ واحد آموزشی ۲ نوبته تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۵۰۰ مدرسه دولتی و ۹۰ مدرسه غیر دولتی شامل تمامی مقاطع تحصیلی در سطح شهرستان بجنورد دایر است که از این تعداد ۹۱ مدرسه به صورت چند پایه اداره می شود.

وی بیان کرد: ۷۳ هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان زیر نظر پنج هزار فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: مهر ماه سالجاری ۶۰ کلاس درس به مدارس بجنورد افزوده می‌شود.

علی نیا با اشاره به ایجاد زیرساخت های ورزشی در بجنورد، خاطرنشان کرد: ۱۲ زمین چمن مصنوعی در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ با رویکرد مدارس مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها بهره برداری و یا آماده بهربرداری است که ۵۰ درصد اعتبار هزینه کرد آن را نیکوکاران و مابقی از محل اعتبار ملی هزینه شده است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: تاکنون هیچ دانش آموزی بدلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نمی ماند و اگر موردی هم معرفی شود با کمک های دولتی و مشارکت های مردمی موانع تحصیلی او برطرف خواهد شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هست

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn