چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 12:03
  • .

چشم انتظاری94 زندانی غیرعمد خراسان شمالی برای آزادی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۹۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان با بدهی ۴۳ میلیارد تومان چشم انتظار حمایت خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

به گزارش نسیم امروز، عبدالرحیم گرجی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: این مددجویان بیشتر بدلیل بدهکاری مهریه، مالی و دیه در زندان به‌سر می‌برند که امیدواریم در پی برگزاری جشن‌های گلریزان شاهد آزادی آن‌ها باشیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۹۵ زندانی مرتکب جرایم غیرعمد یا دارای محکومیت‌های مالی به کمک ستاد دیه استان، جلب رضایت شکات، حمایت‌های مالی خیران و نیکوکاران و اعطای تسهیلات آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی میزان محکومیت زندانین آزادشده پارسال را ۹۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۱۸۹ نفر از این زندانیان مرد و ۶ نفر زن بودند.

وی در ادامه گفت: از هزار و ۷۲۹ نفر زندانی خراسان؛ هزار و ۲۷۹ نفر معادل ۷۴ درصد آنان بی سواد و زیر دیپلم هستند

گرجی عنوان کرد: در مجموع تعداد زندانیان استان شامل ۹۵ درصد مرد و پنج درصد زن و ۶۵ درصد آنان متاهل هستند.

وی با بیان اینکه این استان در حوزه قضات برای حل مشکلات زندانیان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: قضات استان با زندان ها همکاری بسیار خوبی دارند و با حضور در زندان ها پرونده آنان را بررسی می کنند که این امر باعث شده است بخشی زیادی از مشکلات مددجویان برطرف شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین مشکلات زندانیان در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد و بخشی نیز که بیماری های سخت درمان داشته و در تحمل حبس مشکل دارند پس از بررسی پرونده، زمینه آزادی زودتر آنان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: ۲۹ درصد جرایم استان مربوط به مواد مخدر و ۳۸ درصد مربوط به سرقت و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

گرجی یادآور شد: ۵۶ درصد زندانیان در رنج سنی ۳۱ تا ۴۵ سال قرار دارند و باید برنامه های پیشگیری برای جامعه هدف به صورت گسترده در استان اجرایی شود.

وی بیان کرد: همچنین ۵۵ نفر از زندانیان استان معادل سه درصد از زندانیان با نصب پابند الکترونیکی و تردد در محدوده مشخص، مدت حبس خود را در این استان می‌گذارنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی ادامه داد: طرح پابند الکترونیکی صرفنظر از ایجاد تغییرات در سبک، نوع و کیفیت اجرای نظارت‌های لازم بر زندانیان، مزایای فراوانی برای فرد و خانواده زندانی دارد، ضمن اینکه قضات نیز از اجرای این طرح استقبال می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn