چاپ کردن این صفحه .
پنج شنبه, 25 آبان 1402 ساعت 11:45

رویداد ملی مسابقات قرآن کریم نیازمند مشارکت صنایع استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را آبروی استان دانست و گفت: صنایع در برگزاری این رویداد ملی مشارکت کنند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی اظهار کرد:‌ چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یک رویداد فرهنگی بسیار مهم و ارزشمند است که در بجنورد برگزار می شود و صاحبان صنایع برای برگزاری هرچه باشکوهتر این آیین کمک کنند.

وی افزود:‌ برگزاری هرچه باشکوهتر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آبرویی برای استان خواهد بود و با توجه به اینکه بیش از یکهزار نفر از اصحاب قرآنی بین المللی، کشوری و عوامل اجرایی در این رویداد حضور خواهند یافت، کمک و مساعدت تمامی ارگان ها و سازمان ها را نیز می طلبد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مجتمع تولیدی پتروشیمی و شرکت سیمان در برگزاری این رویداد همکاری دارند تصریح کرد: از دیگر صنایع نیز می خواهیم که در این رویداد قرآنی مشارکت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر همکاری دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استان در زیر ساخت ها، امکانات و تجهیزات ضعیف است هماهنگی و مشارکتی بیشتری نیازمند است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه خراسان شمالی در زیر ساخت حمل و نقل هوایی، ریلی و حمل و نقل عمومی مشکل دارد گفت: رفت و آمد مسوولان کشوری و فعالان در بخش های مختلف نیز در این ایام با مشکلاتی مواجه است که باید برطرف شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این جلسه بر کمک و مساعدت صنایع و سازمان ها تاکید کرد و گفت: اینک در بخش های هزینه های اسکان، پذیرایی و تبلیغات با کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی کمیته های مختلفی از جمله کمیته پشتیبانی، فرهنگی، حراست، تبلیغات، فناوری شکل گرفته است و تمامی تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات سراسری قرآنی در حاشیه این مهم نیز برنامه های زیادی از جمله محفل انس با قرآن کریم، برنامه های آموزشی و سایر موارد نیز برای فعالان قرآنی در این استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: از فرودگاه بجنورد نیز خواستار برقراری پرواز در ایام مسابقات سراسری قرآن کریم در استان هستیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn