چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 14 مهر 1399 ساعت 12:45
  • .

اندیشه عاشورایی در اربعین شکوفا شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یک استاد دانشگاه گفت : اندیشه عاشورایی در اربعین شکوفا شد و حقیقت زیر خاکستر مانده عاشورا را اربعین دوباره شعله‌ور کرد.

به گزارش نسیم امروز، عباس کیفی بجستانی، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی گفت: اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی جلیل القدر رسول خدا (ص) به زیارت قبر امام حسین (ع) نائل شد و در همان‌جا بود که او اهل بیت (ع) را که هنگام بازگشت از شام به زیارت مزار حضرت سیدالشهدا آمده بودند، ملاقات کرد.

وی تصریح نمود: اندیشه عاشورایی در اربعین شکوفا شد و حقیقت زیر خاکستر مانده عاشورا را اربعین دوباره شعله‌ور کرد. بنابراین اربعین اعتقادساز، اخلاق‌ساز، دین ساز، ولایت‌مدار ساز و رفتار ساز است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز اربعین حسینی، گفت: این روز یادآور حماسه پیام‌آوران نهضت سرخ عاشورا و بیان عظمت حماسه حسینی است که هم اینک اوج تجلی آن در پیاده‌روی اربعین است. اربعین امام حسین(ع) نقطه اوج حقانیت است و حق اوج گرفت و گریه بر سید الشهدا(ع) این حق را تقویت می کند.

کیفی بجستانی اظهار کرد: امروز نام مبارک و جاذبه امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی جهان را در نوردیده و باعث تشکیل کنگره عظیم جهانی اربعین و ایجاد وحدت و همدلی مسلمانان و شیفتگان این امام مظلوم در عالم شده است.

این فعال قرآنی بیان داشت: اکنون که فرصت عزاداری اربعین حسینی در این برهه تاریخی فراهم آمده و به‌راحتی می‌توان مراسم اربعین حسینی را در هر مکان و حتی در منزل و خانوادگی برپا کرد، باید تمام عِده و عُده را برای تبلیغ اهداف و آرمان‌های آن آزادمرد تمام دوران‌ها و اعصار بسیج کرد و مظلومیتش را به اقصی نقط جهان رساند و به ندای هل‌من ناصر ینصرنی وی که هنوز انعکاس آن شنیده می‌شود، با تدبیر و عمل لبیک گفت.

کیفی بجستانی تأکید کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، عشق و ارادت خود به امام‌ حسین(ع) را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خانه‌ها با برپایی محافل حسینی نشان دهیم، زیرا اگر در مسیر امام حسین(ع) باشیم، سعادت دنیا و آخرت به‌دور از سردرگمی نصیب ما می‌شود.

وی تصریح کرد: گرچه امسال به سبب ویروس کرونا از حضور در این کنگره بزرگ محروم شده ایم، اما با رفتارمان حسینی بودن و حرکت در مسیر امام حسین (ع) را نشان دهیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn