چاپ کردن این صفحه .
پنج شنبه, 17 فروردين 1402 ساعت 08:56

حوادث ناشی از کار در کارگاههای ساختمانی / پلمپ 25 کارگاه متخلف

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال ۲۵ کارگاه ساختمانی در این استان به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی پلمب شد.

به گزارش نسیم امروز، قربان نباتیان اظهار کرد: سال گذشته یکهزار و ۱۳۴ مورد بازدید از کارگاه های ساختمانی استان انجام و منجر به پلمب ۲۵ کارگاه شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش بسیار زیادی از حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می‌افتد و این تعداد از کارگاه های پلمب شده نیز به علت بی توجهی به رفع نواقص تعطیل شدند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بیشترین حادثه ها در کارگاه های ساختمانی مربوط به سقوط از ارتفاع است که به علت رعایت نشدن موارد ایمنی در این کارگاه ها رخ می دهد.

وی تصریح کرد: قربانیان حادثه های سقوط از ارتفاع، کارگران ساختمانی شامل آرماتور بندها، نما کاران و داربست بندان هستند که در ارتفاع فعالیت دارند و در این باره برای جلوگیری از وقوع این حوادث نیاز است تا شهرداری ها و مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجریان ذیصلاح نسبت به تشدید بازرسی ها اقدام کنند.

نباتیان گفت: برق گرفتگی، سقوط اشیا و یا برخورد با اشیا و درگیری با ماشین آلات از دیگر عوامل وقوع حادثه ناشی از کار در کارگاه های استان گزارش شده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: پارسال انجام ۶ هزار و ۸۸۷ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار منجر به شناسایی ۴۴ کارگاه بدون ایمنی در استان شد.

بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn