چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 28 اسفند 1402 ساعت 08:01

پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ به ۲ پروژه راهسازی خراسان شمالی تایید شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ به ۲ پروژه راهسازی استان شامل محور بجنورد- جنگل گلستان و محور بجنورد- سنخواست تایید شد.

به گزارش نسیم امروز، سید علی میرکریمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه‌ها جزو گلوگاه‌های توسعه استان هستند که نقش ارتباطی و ترانزیتی غیرقابل انکاری دارند از این رو برای سرعت دادن به اجرای آن نیاز است بانک ها همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: تکمیل این پروژه ها در زمان مورد انتظار با توجه به هزینه های بالا و کمبود اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، از این رو اخذ مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای این پروژه‌ها کار مهمی بود و با توجه به این‌که دولت، بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را تضمین می‌کند و طرف حساب بانک‌ها خود دولت است، بانک‌ها از بابت بازپرداخت تسهیلات نگرانی نخواهند داشت.

طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان بطول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.

تاکنون هفت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این محور هزینه شده و برای تکمیل این طرح ۱۵ هزار میلیارد ریال نیاز است.

میرکریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ساختمان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: مراحل دریافت تسهیلات ماده ۵۶ برای ساخت این ساختمان انجام شده و در مرحله نهایی شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: پیشنهاد استان برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ در حوزه وزارت راه و شهرسازی، پنج پروژه بود که با پیگیری های فراوان در سطح وزارت ۲ پروژه به تایید رسید.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn