چاپ کردن این صفحه .
پنج شنبه, 26 مرداد 1402 ساعت 15:23

مهارت های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده اشتغالزایی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: مهارت های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده اشتغال زایی است و ترویج مهارت آموزی در راستای رونق تولید نیاز امروز جامعه است.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در همایش تجلیل از برترین های مهارتی خراسان شمالی اظهار کرد: واژه مهارت با آموزش گره خورده است بر این اساس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کنار سایر دستگاه ها باید برای توسعه آموزش گام های هدفمندی بردارد.

وی افزود: امروزه نیاز به تربیت نیروی کار ماهر و متخصص بیش از گذشته احساس می شود و از این رو در سفر استانی رییس جمهور به دنبال ایجاد و توسعه هنرستان در کنار کارخانه ها و صنایع بزرگ بودیم.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: از سوی دیگر باید دانش آموزان استان را به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه ای سوق دهیم تا شاهد تخصص های مختلف در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به فنی و حرفه ای استان تخصیص یافت که با این اعتبار بسیاری از طرح های نیمه تمام این سازمان تکمیل می شود.

مهدی رحمدل افزود: تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، تکمیل و تجهیز پروژه های عمرانی این اداره کل در سفر سال گذشته دولت به استان مصوب شد که باید در سه سال تخصیص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تجهیز مراکز و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های عمرانی در دست اجرا است.

رحمدل یادآور شد: اکنون پروژه عمرانی مراکز فنی و حرفه ای شهرهای راز، آشخانه، گلستان شهر بجنورد، گرمه و اسفراین در دست اجرا است که به طور میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: مرکز آموزشی راز و گرمه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات امسال به بهره برداری می رسد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn