چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1399 ساعت 09:35
  • .

فعالیت سمن ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر جدی تر شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: در استان ۶۴ سازمان مردم نهاد مرتبط با موضوع مواد مخدر داریم که آنان باید در عرصه پیشگیری، درمان و معتادان بهبود یافته فعالیت جدی داشته باشند.

به گزارش نسیم امروز، دکتر ولی الله حیاتی در کارگروه توسعه مشارکت های مردمی استان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سمن ها برای مقوله مبارزه با مواد مخدر ظرفیتی ویژه است و گامی بلند به سوی اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر می باشد.

حیاتی ادامه داد:در سال ۹۸ حدود ۲۲ هزار معتاد بهبود یافته داشتیم که هنر همه دستگاه های اجرایی، ادارات و سمن ها این است اجازه ندهیم مجددا معتادان بهبود یافته بار دیگر به چرخه اعتیاد برگردند بلکه باید برنامه ریزی شود تا آنان به مسیر زندگی اشتغال و بازگشت به جامعه هدایت شود.

وی افزود: برای حل مشکلات و بهبود فعالیت های سازمان های مردم نهاد نیز با حضور مسئولان متولی امر و سمن ها نشست هم اندیشی برگزار شود.

حیاتی اشاره داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان و استان تفاهم نامه هایی با دستگاه های مجری مانند آموزش و پروش، اداره کل ورزش، سازمان بهزیستی دارد که اجرای این تفاهم نامه ها باید بر مبنای اولویت های استان باشد.

وی تصریح کرد: با الویت بندی و با بهره مندی درست از اعتبارات اندک موجود می توانیم نقاط آلوده اولویت دار را ساماندهی کنیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در استان ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر داریم که از روز ۵ شنبه جمع آوری آنان بر اساس دستورعمل های بهداشتی انجام می شود و سازمان بهزیستی استان به عنوان متولی امر باید امکانات مورد نیاز نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کند.

ولی الله حیاتی مطرح کرد: باید از عرضه مواد مخدر جلوگیری شود که تحقق این هدف تنها با قوه قهریه امکان پذیر نیست و باید با اطلاع رسانی توسط رسانه ها و حضور کارشناسان مجرب در صدا و سیمای استان رویکرد مردم برای استفاده از مواد مخدر کاهش یابد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn