چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 04 بهمن 1402 ساعت 11:47

اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تسریع شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: باید از ظرفیت های موجود در ماده ۵۶ برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان استفاده شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست راهبری وضعیت تصادفات استان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تصادفات و فوتی های این سوانح در استان مربوط به محور بجنورد-جنگل گلستان است که باید به اجرای چهارخطه کردن آن سرعت داده شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری، تنها راه برای سرعت دادن به اجرای این پروژه، استفاده از ظرفیت های ماده ۵۶ و دریافت تسهیلات در این زمینه است، دولت در این باره ظرفیت خوبی دیده و اقساط آن را پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: سه عامل شامل خودرو، جاده و انسان در وقوع تصادفات موثر است که در این باره نقش عامل انسان بیشتر است اما باید به اجرای پروژه های راهسازی و بهبود وضعیت جاده ها هم توجه تسریع شود، باید نقاط حادثه خیز در جاده ها برچیده شود و تجهیزات و دوربین های جاده ای ارتقا یابد.

استاندار خراسان شمالی: افزود: معاینه فنی وسیله نقلیه هم باید بسیار مورد توجه باشد و نباید این اقدام فرمایشی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ارتقای سفرهای جاده ای، شرایط و زمینه های مناسب استراحت رانندگان فراهم شود، رانندگان باید بتوانند پس از هر ۲ ساعت رانندگی، توقف کرده و استراحت کنند در این باره فرمانداران شهرستان ها باید ظرفیت های مناسب را ایجاد کنند.

گفتنی است: طرح ساخت باند دوم بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-قوچان ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از این مسیر در استان خراسان شمالی و در حدفاصل فاروج-جنگل گلستان واقع است.

بخش های زیادی از این مسیر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است و تکمیل باند دوم بجنورد-جنگل گلستان به طول ۱۳۴ کیلومتر با ۸۴ درصد پیشرفت در دست اجرا است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn