چاپ کردن این صفحه .
پنج شنبه, 26 تیر 1399 ساعت 10:59

لزوم سند جامع بهبود وضعیت زندگی اقشار آسیب پذیر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: سند جامع بهبود وضعیت زندگی اقشار آسیب پذیر استان طی برنامه ریزی یکساله تا ده روز آینده تهیه شود و در این سند نقش بخش خصوصی پررنگ دیده شود.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست صمیمی کارکنان با جامعه هدف بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار داشت: کار در دو نهاد بهزیستی و تامین اجتماعی به دلیل داشتن ماموریت های بسیارشان بسیار سخت است.

وی افزود: کار کردن در سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی مستقیما با کرامت انسانی، رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر و توسعه انسانی سروکار دارد.

شجاعی ادامه داد: حل مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه تنها متوجه سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی نیست و باید در قالب یک سند جامع برای سایر دستگاه های اجرایی نیز وظایف مشخص تعریف شود و با تقسیم کار مشکلات این قشر حل شود.

وی با تاکید برخانه دار شدن مددجویان سازمان بهزیستی گفت: با برنامه ریزی لازم بیش از ۱۵۰۰ مددجوی بهزیستی باید تا یکسال آینده صاحب خانه شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین تاکید کرد: باید بخش عمده ای از خدمات از بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جامعه معلولین ارائه شود.

وی گفت: پیوست بخش فنی و حرفه ای به جامعه معلولین و استفاده این قشر از امکانات و تجهیزات مختلف در حوزه های فرهنگی، ورزشی و ... مورد توجه جدی باشد.

دکتر شجاعی با اشاره به جمعیت ۲۳ هزار نفری معلولین استان افزود: در تصمیم گیری های استان نباید از برنامه ریزی برای این قشر غافل شد و باید کوتاهی ها را جبران کنیم.

دستگاه های مختلف در برنامه ریزی های خود به این قشر توجه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای حل مشکل اشتغال معلولین استان برنامه ای برای تشکیل تعاونی ارائه دهد تا در ادامه مشکل نحوه ارائه و بازپرداخت تسهیلات اشتغالزا و تامین تضامین را حل کنیم.

دکتر شجاعی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: شهرداران و دفتر فنی استانداری بحث مناسب سازی به ویژه در فضاهای عمومی برای معلولین را جدی بگیرند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn