چاپ کردن این صفحه .
چهارشنبه, 15 بهمن 1399 ساعت 17:25
  • .

ایران بازیگر اصلی و اساسی در منطقه و سطح جهانی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تحلیلگر جهان عرب با انتشار مطلبی اعلام کرد که ایران بازیگر اصلی منطقه است و این کشور در طول چهار دهه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری کسب کرده است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روزنامه «البناء»، «ناصر قندیل» تحلیلگر برجسته لبنانی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مطلبی را در این خصوص به رشته تحریر در آورد.

وی در این مطلب عنوان کرده است: در طول چهار دهه انقلاب اسلامی ایران شاهد فروپاشی امپراطوری‌ها بوده‌ایم. در طول این مدت همچنین انقلاب‌هایی نیز به وقوع پیوستند. ائتلاف‌هایی تشکیل شدند و ائتلاف‌هایی دیگر از بین رفتند اما در این میان، یک چیز ثابت ماند و آن قدرتی بود که با اتکاء به امکانات و توانمندی‌های ذاتی‌اش، خود را در منطقه مطرح کرد. این قدرت منطقه‌ای در طول ۴ دهه گذشته در برابر تمامی جنگ‌ها، توطئه‌ها، محاصره‌ها و تحریم‌ها ایستاد.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران در طول ۴ دهه گذشته دستاوردهای زیادی را محقق ساخت، دشمنان آن از جمله آمریکا، اسرائیل و عربستان در جنگ‌های متعدد متحمل شکست شدند تحلیلگر برجسته لبنانی در ادامه یادآور شده است: ایران در طول ۴ دهه گذشته به صورت پیوسته پیشرفت کرده است. ایران، به قدرت نظامی دست پیدا کرد؛ قدرتی که شایستگی‌اش در مواجهه با بزرگترین قدرت‌های نظامی در جهان به اثبات رسید. از لحاظ تکنولوژی نیز شاهد پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی ایران بودیم. این در حالی است که در نقطه مقابل شاهد آن بودیم که دشمنان ایران از جمله آمریکا، اسرائیل و عربستان وارد جنگ‌های از پیش شکست خورده شدند.

ناصر قندیل همچنین اظهار داشته است: علیرغم جنگ‌های متعددی که آمریکا، اسرائیل و عربستان در طول سالیان گذشته به راه انداختند، اما نه اکنون اسرائیل از لحاظ نظامی در منطقه دست برتر را دارد و نه عربستان از لحاظ سیاسی می‌تواند ادعا کند که دست برتر را داراست. علیرغم تمامی اقدامات عربستان سعودی و اسرائیل در منطقه، هیچ چیز تغییر نکرده است. این نشان می‌دهد که آنها در سیاست‌هایشان شکست خوردند.

تحلیلگر برجسته جهان عرب عنوان کرد: بر اساس آنچه که گفته شد در حال حاضر شاهد ثبات ایران و عقب نشینی پُر سر و صدای رقبا و دشمنان آن در منطقه هستیم. ایران با قدرت خود را در صحنه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح کرده است. امروز ما شاهد آن هستیم که اسرائیلِ اشغالگر یک نگرانی بسیار بزرگ دارد و نام آن، ایران است. ترکیه که عضوی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب می‌شود، اصرار زیادی بر تقویت روابط با ایران دارد.

وی همچنین تأکید کرد: در همین حال، اروپا به دور از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا به دنبال رابطه با ایران است. در آمریکا نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که همگان می‌گویند، اولویت ما ایران است. تمامی اینها حاکی از آن است که ایران پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته است خود را به عنوان یک بازیگر اصلی و اساسی در صحنه تحولات منطقه و بین‌الملل مطرح سازد. ایران حق دارد که به آنچه که در طول این سال‌ها محقق ساخته است، افتخار کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn