چاپ کردن این صفحه .
یکشنبه, 08 بهمن 1402 ساعت 11:47

پرداخت تسهیلات51 همتی اشتغال‌ در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش نسیم امروز، علی فیروزه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان وام در قالب تسهیلات تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به خراسان شمالی پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور برای ۶۰ طرح اقتصادی اعطا شده است.

فیروزه ادامه داد: بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال نیز در سال ۱۴۰۰ از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای یکهزار و ۶۰ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سهم پرداختی تسهیلات مشاغل خرد و خانگی نیز در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۵ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ یکهزار و ۴۱۲ میلیارد ریال بوده است.

فیروزه گفت: ۷۷۰ میلیارد ریال نیز برای ۹۵ طرح در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ برای خراسان شمالی، یادآور شد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به سه هزار و ۱۱۰ طرح اشتغالزایی استان طی عملکرد دولت پرداخت شده است.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn