چاپ کردن این صفحه .
دوشنبه, 04 دی 1402 ساعت 09:43

ایجاد سه هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ایجاد 3 هزار فرصت شغلی توسط گفت تعاونی های استان خبرداد.

مهدی اسلام خواه اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۱۹۸ فرصت شغلی جدید در تعاونی استان ایجاد شد که تلاش داریم تا زمینه ایجاد اشتغال در این شرکت‌ها بیشتر شود.

وی افزود: اکنون سه هزار و ۶۵۰ شرکت تعاونی در استان وجود دارد که یکهزار و ۷۱۷ تعاونی فعال و یکهزار و ۹۳۳ تعاونی غیرفعال است.

او گفت: تلاش داریم تا علاوه بر احیا و فعال شدن شرکت های تعاونی غیر فعال، تعاونی های جدید در حوزه فعالیت متفاوت راه اندازی شوند.

اسلام خواه تصریح کرد: در این مدت؛ ۱۷ شرکت تعاونی جدید در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات و صنایع دستی در استان تاسیس و زمینه ایجاد یکهزار و ۱۵۵ فرصت شغلی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی به عنوان بازوان توانمند در اجرای سیاست های وزارت در رشد و توسعه اقتصادی موثر بوده و می توانند منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و جویندگان کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: بر اساس مقررات جاری، ۲۵ درصد از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و مشاغل خانگی باید به شرکت های تعاونی پراخت شود.

وی افزود: این اقدام با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار انجام می شود.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

گفتنی است: سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn