به گزارش نسیم امروز، بررســی عملکــرد حــوزه هــای قضایــی-اعم از وارده ها و مختومه ها و آخریــن وضعيــت موجــودی شــعب و محاکــم رســيدگی کننــده در دادســراها و دادگســتری هــا-،بررســی آخریــن وضعيــت رســيدگی بــه پرونــده متهمــان اغتشاشــات اخير،بررســی آخریــن وضعيــت جمعيــت کيفــری زندان های اســتان و ميــزان اســتفاده قضــات از مجــازات هــای جایگزیــن حبــس و تأسيســات حقوقی،نظام مندسازی و تسریع در تعیین تکلیف وضعیت پرونده های موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری،اتقان آراء صادره،صدور پروانه داوری و تسهیل امور میانجیگیری، ساماندهی وضعیت اصناف و کسبه و تقویت سازوکارهای نظارتی به منظور پیشگیری از اختلال در نظام اقتصادی بازار، بررســی وضعيــت حقــوق شــهروندی در جریــان دادرســی هــا و پيشــگيری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی مؤثر در بروز خودکشی ها و وقــوع قتــل هــای طایفــه ای در استان از مهمتریــن محورهــای مــورد بحــث و تبــادل نظــر در این نشست بود.
حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در این جلسه با تأکید مضاعف بر ضرورت اعمال نظارت ها و تقویت روند پیگیری های لازم در جریان دادرسی ها و رسیدگی های قضایی به پرونده ها تصریح کرد:باید جریان دادرسی در یک قالب نظام مند و با هدفگذاری مشخص به سمت و سوی صدور آراء متقن پیش برود.
وی خاطرنشان کرد: شایسته است در این فرایند علاوه بر دقت و سرعت در جریان رسیدگی های قضایی،وضعیت فعلی به نحو مطلوب ساماندهی شود که مطابق انتظار،میزان موجودی شعب و محاکم کاهش و شاخص های عملکردی بیش از پیش بهبود و ارتقاء یابد.
حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، مدیران، قضات و کارکنان اداری را از جمله سرمایه های ارزشمند دستگاه قضایی برشمرد و بر ضرورت صیانت از این منابع انسانی بعنوان نیرومحرکه سازمانی تأکید کرد.
وی از مدیران و مسؤولین قضایی خواست نظارت ها و مراقبت های لازم را در خصوص عملکرد کارکنان هر مجموعه تقویت نمایند و به گونه ای تدبیر و مدیریت کنند که قبل از بروز هر گونه پیشامد ناخوشایندی به نحو مقتضی از ارزش و اعتبار منابع انسانی موجود، بدرستی حراست و حفاظت شود بطوریکه در اثر قصور، تقصیر و یا سهل انگاری های احتمالی و یا بر اثر غفلت و کم توجهی شاهد از دست رفتن بخشی از این سرمایه های گرانبها نباشیم.
براتی زاده، نهادینه سازی مقررات و ضوابط و همچنین اخلاق، تقوا و دینداری در جریان مناسبات و سلسه مراتب اداری و بعلاوه توزیع متناسب مسؤولیت ها منطبق با توانمندی ها، قابلیت ها،تعهدات، شایستگی ها و تجارب افراد را از جمله سازوکارهای موفقیت آمیز مدیریتی برشمرد.