اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 06:55

پنج شنبه, 13 آبان 1400 ساعت 19:00
  • .

فروش 4.5 میلیارد تومانی صنایع دستی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون صنایع دستی اداره کل  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فروش صنایع دستی به ارزش چهارو نیم میلیارد تومان در شش ماه نخست امسال خبرداد.

محمد رضا قهرمانیان در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، اظهار کرد: در این مدت انواع صنایع دستی شامل سفال، سرامیک، دست بافته های داری ،زیورآلات سنتی ،سراجی سنتی (چرم دوزی)،نساجی سنتی،سوزن دوزی و انواع رودوزیهای سنتی  در استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه انواع صنایع دستی  سالانه به ارزش  14 تا 15 میلیارد تومان در استان تولید می شود ، گفت: با توجه به شرایط کرونایی در دو سال اخیر اقبال صاحبان صنایع به سمت فروش محصولات در فضای مجازی بیشتر شده و محصولات خود را از طریق فضای مجازی به فروش می رسانند.

  معاون صنایع دستی استان در ادامه از فعالیت 26 کار گاه با مجوز دار این اداره کل میراث فرهنگی خبر دادرو گفت: همچنین  4 هزار نفر دربخش مشاغل خانگی مشغول هستند که تنها  465 نفر از آنان بیمه تأمین اجتماعی شدند.

قهرمانیان همچنین با اشاره به پرداخت 5 میلیاردو 600 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد به مشاغل خانگی ، افزود: امسال حدود دو هزارو 40 مجوز نیز در این بخش صادر شده است.

گفتنی است: خراسان شمالی 17 هزارو 500 صنعتگر فعال دربخش های مختلف دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره