چاپ کردن این صفحه .
جمعه, 07 بهمن 1401 ساعت 08:29

بهترین راه نجات

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

علی عسکری

حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری در یادداشتی نوشت: رجوع به تشیع علوی والتزام عملی به آن ،همچون سال‌های آغازین انقلاب، بهترین راه نجات باشد.

به گزارش نسیم امروز، متن یادداشت حجت الاسلام و المسلمین علی عسکری نماینده پیشین مشهد درمجلس شورای اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

درسالهای آغاز ین حضور درحوزه علمیه مشهد ، مجذوب دکتر شریعتی و روشنگری های او شدم. درجلسات سخنرانی های دکتر دردانشگاه فردوسی حضور یافته وشاهد حماسه آفرینی فکریش درمیان جوانان بودم. سعی می کرد جوانان پرشور واحساس آن روز را از مارکسیسم به سوی اسلام، بويژه تشیع چرخش داده واندیشه دینی را درفکر وذهن آنان بارور سازد.

با این حال مخالفان سر سختی هم داشت.عده ای اورا به تحریف وعده ای به تدلیس متهم می کردند. اوبه عنوان یک جامعه شناس نقش آفرینی می کرد وکسی هم انتظار نداشت اندیشه دینی اش همچون امام خمینی ومرحوم مطهری ،عمق یافته وجامع باشد.

مهارت مهم دکتر تصویر سازی زمان پسند مطالبات مردم بويژه جوانان بود و دو کتاب فاطمه فاطمه است و تشیع صفوی و علوی را می توان دو اثر واضح در این رابطه دانست.

تلاش می کرد دامن تشیع علوی را ازخرافه های تشیع صفوی پاک کند وشیعه رابنا به مقتضای زمانی اش باز شناسی نماید. چیزی که خط سیر انقلاب و حرکت مطالبه جویانه مردم آن را طلب می کرد.

به نظر می‌رسد امروزه هم علی رغم گذشت حدود پنجاه سال از آن دوران، باحذف صف بندی ها وپیرایه های پیش آمده، رجوع به تشیع علوی والتزام عملی به آن ،همچون سال‌های آغازین انقلاب، بهترین راه نجات باشد. زیرا که از منظر عقلا و نخبگان علت محدثه همان علت مبقیه است.

آخرین ویرایش در جمعه, 07 بهمن 1401 ساعت 09:59
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn