اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 02:17

پنج شنبه, 06 آبان 1400 ساعت 18:29

چالش های تاخیر در انتصاب استانداران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

علی خادمی

مدیرمسئول نسیم امروز در یادداشتی نوشت:

به رغم اینکه انتصاب استانداران دولت سیزدهم تقریبا به پایان راه خود نزدیک شده، اما همچنان از تعیین تکلیف استاندار خراسان شمالی خبری نیست.

طرح گزینه های احتمالی هم حدود 10 روزی است که در فضای مجازی متوقف شده و به نظرمی رسد که نمایندگان استان، سیاسیون و افراد صاحب نظر نیز در این باره حرفی برای گفتن نداشته و یا هیچ اطلاعی از تصمیم دولت ندارند.

تازگی ندارد که در آخرین ماههای دولتی که دوره قانونی‌اش به اتمام رسیده و ماههای اولیه دولتی که باید سرکار بیاید؛ به صورت طبیعی تلاشهای اکثر مدیران دچار افت می شود؛ آنان در تصمیم گیری‌هایشان به انتظار تعیین تکلیف ماندن و یا رفتنشان هستند و برای همین آنگونه که باید و شاید دل به کار نمی دهند.

انتخاب مدیران کل از سوی وزرای جدید نیز تا حدود زیادی به انتخاب استانداران گره خورده است؛ چرا که وزیر هم باید مدیری را برای استان انتخاب کند که مورد تایید و حمایت استاندار باشد؛ برای همین چه بخواهیم و چه نخواهیم از افت خدمت اکثرمدیران بی بهره نیستیم.

از طرفی مردم با روی کار آمدن دولت های جدید بدون شک منتظر تغییر و تحولاتی در استان خود هستند؛ منتظرند که اتفاق جدیدی رخ دهد؛ تحول تازه ای را در استانشان ببینند ؛ چون فکر می کنند که بیشتر گرفتاریهای موجود، کم کاری های احتمالی، گرانی ها و مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات و سایر مشکلات به واسطه مدیران دولتهای گذشته دامن گیر آنان و جامعه شده است.

بنابراین برای تعیین تکلیف استانداران و برخی از مدیران استان لحظه شماری می کنند. امیدشان را برای حل مشکلات به تغییرو تحولات دولت جدید گره زده اند.

یقینا طولانی شدن تصمیمات دولت در مورد تغییر و یا ابقای استانداران و مدیران استانی زیان‌های زیادی را متوجه استانها کرده و حتی اجرای برنامه های دولت جدید را در استانهای بلاتکلیف، با چالش و یا افت و خیزهای طبیعی مواجه می کند.

امید که نمایندگان محترم و دلسوز خراسان شمالی با تاکید به وزیر محترم کشور و هیات دولت و پیگیری موضوع، استان مظلوم خراسان شمالی را هرچه سریعتر از گردونه بلاتکلیفی خارج کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره