اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 17:45

دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 ساعت 09:56

«بوی موفقیت» ثروتمندان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وحید حاج سعیدی 

درست است که از قدیم و ندیم گفته اند جایی که پول می شمارند غیبت نمی شود و تلاش برای کسب ثروت مشروع امری پسندیده است، ولی ظاهراً عزیزان محقق و دانشمند، ول کن تجار و افراد ثروتمند نیستند و تا جزئیات و فوت و فن پولدار شدن آنها را کشف نکنند و قورچ این داستان را در نیاورند، دست بردار نیستند. در همین راستا برخی از محققان در تازه ترین تحقیقات شان سراغ «بوی تجار» رفته اند تا ببینند موفقیت چه بویی دارد؟! به حق چیزهای ندیده و نشنیده... ما نفمیدیم این دانشمندان چرا بند کرده اند به بوی بدن ملت! چند وقت پیش هم چند دانشمند دوره افتاده بودند و قصد داشتند از بوی پای و عرق زیر بغل افراد سرشناس پنیر تولید کنند! اما رابطه موفقیت و بوی بدن به نقل از جراید...

«به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محققان از 200 فرد دارای بینی‌های بسیار حساس خواستند تا به بوییدن 100 بوی مختلف از ملافه کثیف کهنه، عرق بدن و لاک ناخن، نخ دندان آبنباتی و همچنین عطرهای گران بپردازند تا ارتباط آنها را با تاجران موفق بررسی کنند. پژوهش های واحد بازاریابی علوم بویایی شرکت ارتباطات کرستون نشان داد که ترکیب بوها برای زنان و مردان متفاوت است. محققان بر این باورند که شرکت های عطرسازی می‌توانند از این دانش که کدام رایحه‌ها بیشترین ارتباط را با افراد موفق دارند، برای موفقیت در زمینه بازاریابی چند حسی استفاده کنند. به ادعای شرکت کرستون، این اولین بار است که «بوی موفقیت» بطور واضح شناسایی و در بسته‌بندی قرار گرفته است اما استفاده از بو برای الهام بخشیدن موفقیت فروش چیز جدیدی نیست.» ( به نقل از سایت های خبری)

حقیقت امر در گذشته که هنوز مترو اختراع نشده بود، مردم نسبت به بوی یکدیگر توجه داشتند و به بوی خوش یکدیگر احساس نیاز می کردند: به قول شاعر که می فرماید« در کوچه ی ما عطر میامیز که ما را . . . هر لحظه ز دیدار تو خوش بوی مشام است!» و باقی ماجرا... ولی الان با این شرایطی که متروهای ما دارند و مهر ورزی و احساس نزدیکی بین قلوب موج می زند، مردم تمایلی به استشمام بوی کسی ندارند حالا می خواهد جناب بیل گیتس باشد یا بابک زنجانی و اذناب ایشان که هر روز بازجویی می شوند تا زوایای دیگری از حقه بازی و پدرسوخته بازی شان آشکار شود!

علی ای حال با عنایت به اینکه دوستان زحمت کشیده اند و کار را تا مراحل اجرایی پیش برده اند، ما چند پیشنهاد مخصوص دوستان محقق داخلی داریم، که امید است منشاء خیرات و مبرات در جامعه شود و به درد مسئولان و روسای جمهور آینده مملکت بخورد علی برکت الله:

الف) شناسایی بوی تبهکاران: راستش را بخواهید شناسایی افراد ثروتمند و متمول چندان کار دشواری نیست و از روی ماشین شاسی بلند، مدل اصلاح موی سر، متراژ مسکن، محله ای که در آن سکونت دارند، سفر های خارجی، حساب های بانکی تپل، انصراف داوطلبانه از یارانه و ... به راحتی امکان پذیر است. پیشنهاد می شود حالا که دوستان دست شان در کار است، روی همین پلت فرم بر روی بوی تبهکاران، زمین خواران، جنگل خواران، بیابان خواران، موقوفه خواران، رانت خواران و تعرض کنندگان به بیت المال و محیط زیست تمرکز کنند، شاید گرهی از کار باز شود.

ب) راز های موفقیت اقشار آسیب پذیر: والا تا جایی که ما اطلاع داریم، رمز و راز موفقیت و پولدار شدن لااقل در کشور ما مشخص است! کافی است کمی حواس تان را جمع کنید و سوراخ دعا را پیدا کنید و تمام ! بعد کارها جوری روی غلطک می افتند که نگو و نپرس تا جایی که معاون اول رئیس جمهور هم از شما حمایت می کند و نمی گذارد عده ای حسود ثروتمندان را به زمین بزنند و نسبت به حساسیت مردم در قبال پولدار شدن شما واکنش نشان می دهد! فلذا پیشنهاد می شود محققان داخلی روی رمز و راز زندگی اقشار آسیب پذیر تمرکز کنند که چطور با خط فقر 9 میلیون تومانی یک کارگر با حقوق زیر دو میلیون تومان با چند سرعائله، منزل اجاره ای، تورم تصاعدی، دختر دم بخت، پسر دانشجو و ... صورتش را با سیلی سرخ نگه می دارد !؟

آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 ارديبهشت 1399 ساعت 12:26
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره