اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 14:56

یکشنبه, 19 ارديبهشت 1400 ساعت 08:39
  • .

«بهنو» به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یکی از از فعالان حوزه داستان نویسی خراسان شمالی گفت: مجموعه داستان«بهنو» به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد.

ثریا صدقی یکی از فعالان حوزه داستان نویسی است که نقش به‌سزایی در جریان‌سازی کارگاه‌های داستان‌نویسی و تربیت نویسندگان جوان و علاقه‌مند استان در این عرصه داشته و به نوعی در حق داستان خراسان شمالی مادری کرده است.

نویسنده رمان «بهنو» با بیان این که این مجموعه نخستین داستان بلندی است که به رشته تحریر درآورده، گفت: در این مجموعه حول شخصیت دختری با نام «بهنو» دختری روستایی، باسواد، بلندپرواز و تحصیل کرده‌ای است که به خاطر مشکلاتی که برایش پیش می‌آید همه اهالی در صدد رفع مشکل او بر می‌آیند و راه حل‌های خود را ارائه می‌دهند.

صدقی از این که این رمان در ژانر «لوکالکاله» که به نوعی رنگ محلی نوشته شده است، اظهار کرد: در واقع این رمان، به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد.

این نویسنده و مدرس کارگاه‌های داستانی نویسی حوزه هنری خراسان شمالی، به ارتباط نام افراد با شخصیت افراد در این رمان اشاره کرد و از کاربردی بودن اسامی به کار گرفته شده در دل داستان سخن گفت.

صدقی، نویسنده 2 مجموعه داستان کوتاه «هم نمک» و «کوچه سنگی» از این که این اثر توسط انتشارات «طنین قلم» منتشر و روانه بازار شده است، بر این نکته که هدفم از این رمان معرفی خرده فرهنگ ها بود، تصریح کرد: از سال 95 بر اساس خبری که در خصوص گم شدن یک دختر شنیدم شروع به نوشتن این رمان کردم و بعد از وقفه‌ای، در دوران کرونا یادداشت‌هایم را جمع‌آوری کرده و داستان را سر و سامان دادم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره