اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 10:42

پنج شنبه, 11 اسفند 1401 ساعت 08:10
  • .

فعالیت های یکساله آموزش و پرورش خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در یادداشتی به فعالیت های یک ساله عرصه تعلیم و تربیت استان پرداخت.

به گزارش نسیم امروز در این یادداشت آمده است:

یک سال و اندی از عمر دولت سیزدهم با شعار ایران قوی گذشت ؛ سالی که آموزش و پرورش خراسان شمالی شاهد تجربه هایی گرانبها بود.

حضور خیرین کشوری و استانی جهت احداث و تکمیل مدارس ناتمام در سطح استان که با درد و حاصل از زخم های التیام نیافته ، در زیبایی شکیبایی تمام، نه ناله و فغان سر داد و نه اعتراضی؛ و با شجاعت تمام بار سنگین همه سختیها را بر دوش خود تحمل کرد.

در عصر ارتباطات و هوش مصنوعی، به رغم همه کمبود های موجود در حوزه علم و تربیت ، تلاش های فراوانی انجام شد تا انعکاس نور این تلاش ها، چشم همه اولیاء محترم و دانش آموزان عزیز را روشن و به آنان امید به آینده را هدیه کند.

یک سال گذشت و آموزش و پرورش ازآموخته های موفق این عرصه تجربه آموزی کرد و به این مهم دست یافت که چه باید کرد و لذا از طریق اندوخته های خود توانست ماشین آسیب دیده آموزش و پرورش را تعمیر و راه اندازی کند.

یک سال گذشت و در این عصر پرشتاب شاهد توسعه آموزش و پرورش بودیم و با رفتن به سراغ سرمایه‌گذار و جمعی از خیرین عزیز موفق شدیم بخشی از مشکلات موجود و گذشته را سر و سامان بخشیم.

یک سال گذشت و امروز در اولین روزهای چهل و وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد آن هستیم که ده ها ستاره ساخته ایم و تا اندازه ای در راستای بخشی از رسالت و تکلیف خود موفق شده ایم.

در این یکسال تلاش کردیم تا با برگزاری کارگاه های متعدد آموزش خانواده و با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح استان، دانش پژوهان را حفاظت کنیم، نیرو و بودجه مناسب نداشتیم اما با انعقاد تفاهم نامه همکاری با پزشکان مجرب و پیراپزشکان و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی با غربالگری دانش آموزان به صورت رایگان و با همت پزشکان مومن، متعهد و گرانقدر مشکلات جسمی، روانی و روحی دانش آموزان را کمتر کنیم.

همچنین در این یکسال با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و همراهی استاندار خدوم و پرتلاش و معاونین و مدیران ایشان بر بخشی از مشکلات موجود فائق آمدیم و توانستیم اجرای طرح احداث چمن مصنوعی را در برخی از مدارس شهری و روستایی و حتی در دور افتاده ترین روستاها به اتمام رسانیده و افتتاح نماییم.

توانستیم با تجلیل از دانش آموزان نخبه و برتر در رشته های مختلف علمی المپیاد فرهنگی ورزشی آنان را به آینده ای روشن امیدوارتر نماییم.

یکسال گذشت و مشارکت مردمی را سرلوحه کار خود قرار دادیم و با ارتباط مستمر و بهره گیری از هوش مصنوعی در کمترین زمان و با دیدارهای چهره به چهره با اولیاء و مربیان و دانش آموزان، حضور و تلاش آنان را قدر دانسته و با همدلی و همراهی آنان بار تحمل سختی ها و کاستی های موجود را کاهش دهیم.

یکسال گذشت و سیاست‌های آموزش و پرورش را منطقه‌ای و با اختیارات کامل به مدیران عزیز سپرده و تاکید کردیم تا به احترام اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های شفاف مقام معظم رهبری و تاکیدات وزیر محترم آموزش و پرورش با همکاری سایر بخش ها دولتی و خصوصی ، توسعه آموزش و پرورش را رقم بزنیم.

یک سال گذشت و تلاش کردیم تا در این حوزه اجازه دخالت های موازی را ندهیم و با بهره گیری از داشته هایمان ، به رسالت و تکلیف تعلیم و تربیت دانش آموزان کمر همت ببندیم و به ثمر نشستن این تلاشها را نظاره گر باشیم.

یک سال گذشت و امروز در آغازین روزهای چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قادریم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را اعلام و به نقد بگذاریم؛ اما باید بدانیم که با عزمی راسخ و با همکاری همه نهادها ، سازمانها ، ارگانها و با بهره گیری از ظرفیت اولیا و مربیان عزیز و دلسوز و مساعدت های وزارت متبوع و همکاری تشکل های موجود در بخش آموزش و پرورش به باوری برسیم که اهداف چشم انداز آموزش و پرورش استان را ممکن سازد.

در یکسال گذشته با اجرای مباحث تربیتی دانش آموزان شامل جشن های تکلیف در مصلی های استان ، جشن های انقلاب در سطح مدارس و اجرای برنامه اعتکاف دانش آموزان با حضور ۱۸۵۷ نفر از دانش آموزان، برگزاری اردوهای زیارت اولی ها، راهیان نور و برگزاری بیش از 300 اردوی راهیان پیشرفت با نگاه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، توانستیم در راستای توسعه و رشد جایگاه تربیتی دانش آموزان گام های اساسی برداریم.

همچنین توجه به توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش و توجه ویژه به امر مدرسه سازی با استفاده از از ظرفیت های موجود از دیگر اقداماتی بود که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیری شد.

امسال و در سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ، با همت استاندار محترم خراسان شمالی و سایر همکاران آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس و با عزمی راسخ توانستیم اعتبارات بسیار خوبی را برای توسعه زیرساخت ها تعلیم و تربیت جذب کنیم.

حضور گسترده دانش آموزان و معلمان در مناسبت های مختلف از جمله ۱۳ آبان و نقش آفرینی آنان در راهپیمایی با شکوه ۲۲بهمن امسال و سایر برنامه های ملی، همگام با سایر نهادها و سازمانها و اقشار مختلف مردم عزیز از دیگر توفیقات اهالی حوزه تعلیم و تربیت استان بوده است.

به نظر نگارنده ، یکی از بهترین راهکار کسب موفقیت بیشتر، بسیج عمومی همه فرهیختگانی است که افتخار ایرانی بودن و در استان بودن و با استان بودن را داشته و دارند.

پس بیاییم دست در دست هم داده و با اعتماد به یکدیگر ، همه یک صدا و یکدل شویم و به دور از هر منیتی ، درمسیر توسعه و بالندگی کشور عزیزمان گام برداشته و تحقق اهداف مقدس آن را رقم بزنیم.

ما میتوانیم تمامی آسیب ها را شناسایی کرده و نقاط ضعف و قوت را مدیریت و نهایتا به یک خرد جمعی برسیم.

بر این باوریم که باید زمینه مشارکت حداکثری اولیاء ، مربیان و دانش آموزان را با همکاری رسانه‌های کشوری و استانی فراهم و با بهره گیری از جهاد تبیین مسیر رو به رشد و کمال را طی کرده و به نقطه مطلوب برسیم.

از این رو برای روشنفکری و اقناع افکار عمومی سعی خواهیم کرد تا داستان تحولات سازمانی و موفقیت های خود را صادقانه برای مردم شریف و ولایتمدار روایت کنیم.

در پایان ضمن شکرگذاری به درگاه ایزد منان از تلاش های انجام شده در آموزش و پرورش استان عرض می کنیم که ایجاد امید و نشاط در جامعه امری ضروری است؛ آزادی بیان یک مأموریت و جهاد تبیین یک تکلیف الهی.

در یادداشتی به تلاش های انجام شده یکسال اخیر در حوزه تعلیم و تربیت استان پرداخته است.

متن این یادداشت را در لینک زیر بخوانید.

https://b2n.ir/b71611

آخرین ویرایش در جمعه, 12 اسفند 1401 ساعت 08:25
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره