اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 17:30

دوشنبه, 08 اسفند 1401 ساعت 08:46
  • .

یکهزار مدرسه خراسان‌شمالی فاقد نمازخانه است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: گفت: افزون بر۲ هزار آموزشگاه در استان وجود دارد که نیمی از آن فاقد نمازخانه است.

به گزارش نسیم امروز، محمد عقیقی نبود نمازخانه در سطح مدارس استان را یک دغدغه عنوان کرد و افزود: وجود نمازخانه و اقدامات فرهنگی در این محیط می‌تواند در موضوع پرورش دانش‌آموزان نقش قابل‌توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نماز در دوران کودکی به طور مناسب شکل گیرد، دانش آموزان رشد خوبی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مدرسه کانون این مسئله است و دانش آموز بیشتر وقت خود را در مدرسه می گذراند و مدرسه تنها نهاد رسمی است که با والدین ارتباط دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همین راستا بیان کرد: اکنون ۳۵ نمازخانه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تا پایان اسفندماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

عقیقی تصریح کرد: متاسفانه یک متر فضای اردوگاهی استاندارد نیز در مدارس استان ایجاد نشده است و برهمین اساس اردوها به‌صورت درون مدرسه‌ای و یا خارج از استان هستند که اردوهای خارج از استان خیلی هزینه بر و معمولاً انجام نمی‌شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد و خشونت ضرورت دارد که سطح برنامه های فرهنگی، اردویی و تفریحی دانش آموزان ارتقا یابد.

برگزاری ۱۹ برنامه فرهنگی در هفته تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه به برگزاری برنامه های فرهنگی هفته تربیتی استان اشاره کرد و گفت: ۱۹ برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد که شامل نواختن زنگ سپاس مربی، برپایی نمایشگاه‌های تربیتی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، پیاده‌روی و گردهمایی مربیان طرح امین است.

هشتم تا چهاردهم اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره