اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 11:54

دوشنبه, 23 خرداد 1401 ساعت 08:45
  • .

تولید، جذابیت و فرهنگ سازی از ملزومات ترویج عفاف و حجاب است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: تولید، جذابیت و فرهنگ سازی سه مقوله مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که می بایست مورد توجه طراحان لباس و متولیان این حوزه باشد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اگر فقط برای تولید پوشاک برنامه ریزی شود و به جذابیت، رنگ، دوخت و طراحی آن اندیشیده نشود اجناس بردست تولیدکنندگان باقی می ماند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد: در این حوزه باید به سه بخش تولید، جذابیت و فرهنگ‌سازی توامان دقت و توجه کرد.

حجت الاسلام نوری ارائه تسهیلات و حمایت از طراحان لباس اسلامی برای پوشش های اسلامی و دینی را هم یکی دیگر از راهکارهای مهم در راستای تولید با تنوع بیشتر لباس های اسلامی و در نهایت رعایت هر چه بیشتر و بهتر عفاف و حجاب ذکر کرد.

امام جمعه بجنورد همچنین تاکید کرد: برای معرفی پوشش اسلامی برگزاری نمایشگاه های فصلی مد و لباس می تواند در حوزه عفاف و حجاب موثر باشد که در این راستا برای ارائه فضای مناسب و در دسترس بودن شهروندان اعلام آمادگی می کنیم.

وی از راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی ابراز خشنودی کرد و گفت: فعالیت کارگروه های تخصصی با حضور افراد خبره و متخصص در ذیل دبیرخانه، قطعا به همه جانبه بودن مصوبات و حل اشکالات احتمالی کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام نوری تأکید کرد: باید شیوه اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات در هر منطقه مشخص و فعالیت های نظارتی دستگاه ها، احصا و مشخص شود.

*ضرورت حمایت از تولیدات داخلی با تقویت خودباوری عمومی

استاندار خراسان شمالی در این نشست گفت : برای حمایت از محصولات و کالاهای ایرانی باید باورها ، اعتقادات و خودباوری در بین عموم مردم جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.

محمد رضا حسین نژاد با تاکید بر اینکه ایرانیان در حوزه مختلف استعدادهای ناب دارند ، افزود: ضروریست تا پایه و اساس ذهنیت مردم در باب توجه ویژه به برندهای خارجی اصلاح شود زیرا با حل این باور می توان از تمام کالاهای داخلی حمایت کنیم .

وی با بیان این موضوع که برخی موضوعات را بعنوان تجدد و امتیاز تلقی می کنیم، گفت: اگر بر مبنای باورها و اعتقادات حرکت کنیم مسیر بنیادین را در راستای اصلاح فرهنگی پیش خواهیم گرفت .

حسین نژاد توجه به ابعاد نظارتی و ورود جدی به محصولات خارجی را مورد تاکید قرار داد و افزود : با کمک دستگاه های نظارتی و ارشادی این موضوع در تراز کشوری باید مورد پیگیری و رصد قرار گیرد چون این در حالیست که در بحث تولید و عرضه توفیقات ارزشمندی در سطح کشور حاصل شده است .

دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی راه اندازی شد

تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ابتدای این نشست از راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: ساختار شورا برای جلسات تخصصی به تصویب رسیده و برنامه ها در چهار بخش رصد و پایش، اطلاع رسانی، تولید محتوا و پیگیری و اجرا نهایی شده است.

وی به راه اندازی فصلنامه ویژه شورای فرهنگ عمومی و اختصاص اعتبار این بخش هم اشاره کرد و افزود: کتابخانه تخصصی فرهنگ عمومی هم در حال تجهیز است.

وی از پیگیری برای ساخت مستند «سردار شهید محمدزاده» و جذب اعتبار برای این طرح خبر داد و گفت: با موسسه مجری قرارداد منعقد و کار پژوهشی آن انجام شده است.

صادقی بیان کرد: در راستای اجرای طرح «زیست عفیفانه» هم پنج جلسه برگزار شده که طی آن شاخص های نظارت بر پوشاک بانوان در سه بخش گفتمان سازی، مد و لباس و نظارت تبیین شده است.

این جلسه با ارائه نظرات حاضران در خصوص نمایشگاه پوشاک اسلامی، لباس فرم مدارس، راه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ... همراه بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره