اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 15:08

جمعه, 30 ارديبهشت 1401 ساعت 09:06
  • .

مفاخر فرهنگی و ادبی نمونه کاملی از تعالی فرهنگی هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مفاخر فرهنگی و ادبی نمونه کاملی از تعالی فرهنگی هستند.

به گزارش نسیم امروز، رضا رضایی در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که شامگاه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر جواد محقق پژوهشگر و از اساتید ملی حوزه شعر و ادب در محل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد، به برگزاری ۵۰ نشست تخصصی فرهنگی و ادبی با حضور، همراهی و مشارکت اساتید دانشگاه، شاعران و فعالان این حوزه اشاره کرد‌.

وی با اشاره به اینکه مفاخر ادبی در تولید فرهنگ هم قطعا بسیار موثر هستند، بیان داشت: باید به عنوان الگویی برای جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رضایی تصریح کرد: پرداختن به مفاخر فرهنگی و ادبی موجب تقویت هویت فردی و متعاقبا هویت اجتماعی خواهد شد که این امر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: اگر قدر مفاخر ملی، منطقه ای و استانی خود را به درستی ندانیم و به نسل جدید معرفی نکنیم قطعا ارزش های جدید جای آن ها را خواهد، گرفت.

رضایی انتخاب کتاب سال استان، حمایت از تازه های نشر در حوزه فرهنگ، هنر و مشاهیر، شب های شعر، حمایت از کتب شاعران و... را از جمله برنامه های اجرایی سال ۱۴۰۰ در تقویت بنیان شعر و ادب استان نام برد.

وی از همکاری و مشارکت فعالان حوزه شعر و ادب استان در اجرای برنامه ها که باعث جریان سازی فرهنگی و منتج به نتیجه های خوب در این حوزه شده است، تقدیر و تشکر و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم گام های مثبت و ارزنده ای در راه اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی به ویژه ادبیات بالنده و شکوفای استان که جز مزیت های رقابتی ما با سایر استان ها است، برداریم.

در پایان از شاعران حاضر در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که به قرائت اشعار خود پرداختند با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود قدردانی شد.

گفتنی است؛ آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با قرائت شعر تو سط شاعران، نقالی، اجرای موسیقی، رونمایی از پوستر سومین پویش خیام خوانی و با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری امتداد فرهنگ اردیبهشت بجنورد با مدیریت کیومرث توکل برگزار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره