اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 14:46

جمعه, 30 ارديبهشت 1401 ساعت 08:00
  • .

«فردوسی» جایگاه رفیعی در شمار پرآوازه‌ترین حماسه‌سرایان جهان دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه "ال سی" بانوان لاهور پاکستان بیان کرد: فردوسی در گستره فرهنگ و زبان فارسی، در شمار پرآوازه‌ترین حماسه‌سرایان جهان، جایگاهی بس رفیع دارد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ رئیس دانشگاه ال سی پاکستان: پروفسور فلیحه زهرا کاظمی که به صورت مجازی در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که شامگاه پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در مجتمه فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزارشد، با اشاره به تندیسی از این شاعر که در کشور پاکستان دایر است نشان از ارزش و شخصیت آن دربین مردم پاکستان است گفت: شاهنامه فردوسی، حماسه سرای ایرانی در کشور پاکستان شناخته شده و از اهمیت بسیاری برخوردار است و همچنین این شاعر گرانقدر الگو و استاد شاعران پاکستان است.

وی گفت: فردوسی در گستره فرهنگ و زبان فارسی، در شمار پرآوازه‌ترین حماسه‌سرایان جهان، جایگاهی بس رفیع دارد و در هر جای جهان که حرف از زبان فارسی به میان می آید در کنار آن نیز نام فردوسی می درخشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پیروز پارسی نیز شاهنامه ای در راستای توصیف و تاریخ پیامبر اکرم (ص) را با روش شاهنامه فردوسی نوشته است گفت: هرچند که او فردی زرتشتی بود در کتاب خود علاوه بر دین اسلام به دین مسیحی نیز پرداخته است.

رییس دانشگاه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه "ال سی" بانوان لاهور پاکستان گفت: این شاهنامه در قالب ۴۰ هزاربیت است در راستای معرفی حاکمان زمان وی می باشد.

شایان ذکر است؛ این مراسم با حضور «دکتر جواد محقق نیشابوری» شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه و پروفسور «فلیحه زهرا کاظمی» رییس دانشگاه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه "ال سی" بانوان لاهور پاکستان در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد و قرائت شعر توسط شاعران، نقالی، اجرای موسیقی، رونمایی از پوستر سومین پویش خیام خوانی، قدردانی از فعالان عرصه شاهنامه، تقدیر از شاعران حاضر در مراسم از جمله برنامه های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره