اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 23:16

چهارشنبه, 01 مرداد 1399 ساعت 09:20
  • .

آغاز طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی و به مدت 14 هفته متوالی در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» همزمان با سالروز شهادت جوادالائمه (علیه السلام) با حضور مجازی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و نیز محمدرضا سوقندی، مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه بجنورد برگزارشد.

«آیت الله ابوالقاسم یعقوبی»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم سراسر معنوی از شهدا به عنوان میوه های رسیده بوستان آفرینش یاد کرد و گرامیداشت راه شهدا را گامی بردر جهت ولایتمداری و در راه رهبری گام نهادن خواند.

وی درتکمیل سخنان کوتاه خود و تکریم خانواده شهیدان، از این که خراسان شمالی علاوه بر تقدیم ۳ هزار شهید در تقدیم شهدای مدافع حرم پیشگام بوده نیز سخن گفت و افزود: شهیدان عزیزند و تکریم و احترام خانواده شهدا عزتمندی می آفریند.

"فرخنده"مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به پیشینه فرهنگی این استان، تقدیم نزدیک به 3هزار شهید را یکی از مؤلفه های مهم فرهنگی استان برشمرد.

وی به تدوین و اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» به همت کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور و بهره گیری از ظرفیت های مردمی ۳۷۶ کانون مساجد استان در این باره اشاره و تصریح کرد: در راستای چهلمین سالگرد دفاع مقدس تلاش کردیم تا پیوست دفاع مقدس را در تمام مناسبت ها بگنجانیم.

در این مراسم از مادر بزرگوار شهیدان «نریمان حمیدی زاده» از شهدای دفاع مقدس و «شهید فیروز حمیدی زاده» نخستین شهید مدافع حرم خراسان شمالی و نیز همسر و فرزندان شهید «فیروز حمیدی زاده» تقدیر شد.

گفتنی است، مادر این شهیدان والا مقام همچنین خواهر شهید «عقیل حمیدی پور» از شهدای جان برکف دفاع مقدس نیز می باشد.

یادآوری می شود، طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهداو ایثارگران و نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله و نیز تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت تدوین و اجرا می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره