اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 19:24

یکشنبه, 11 خرداد 1399 ساعت 10:30
  • .

جشنواره داستانک « بهارخانه» برترین‌های خود را شناخت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس حوزه هنری خراسان‌ شمالی از شناخته شدن برتین های جشنواره داستانک « بهارخانه» خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، وحید نمازی در مراسم اختتامیه جشنواره استانی داستانک « بهارخانه» به نقش اهالی فرهنگ و هنر، حضور و احساس تکلیف آن‌ها در جریان‌های اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و از حضور و فعاليت‌هاي خودجوش اهالی هنر استان از همان آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا با خلق آثار ارزشمند و برگزاري رویدادهای مختلف ادبی، هنری و آموزشی در فضاي مجازي قدرداني کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدها و فرصت‌های شیوع ویروس کرونا در ابعاد مختلف جهان پرداخت و تصریح کرد: این ویروس چهره واقعی و حقيقت بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع بشري را نشان داد.

نمازی ادامه داد: در این میان تمدن غرب که بسیار مدعی است و پوسته لوکس خاصی برای خود درست کرده آن هم در عصری که عصر انتفاع جامعه بشری است و همه دنبال بهره‌‍برداری برای خود بوده و انسان را محور قرار می‌دهند با یک ویروس غیر قابل روئیت تمام آن پوسته زیبا و ظاهری را که از خود نشان می‌دادند فرو ریخت، به گونه‌ای که مردم حتی برای خرید مایحتاج خود کشور را به آشوب کشیدند و دولت‌هایشان دست به سرقت و دزدی بین‌المللی زدند و غرب چهره واقعي و وحشی خود را نشان داد.

وی اظهار کرد: یک ویروس نقاب از چهره تمام این کشورهای به ظاهر متمدن برداشت که با یک سری فعالیت‌های ضد انسانی حتی به سالمندان و بازنشسته‌ها هم رحم نکردند.

نمازی تصریح کرد: اما در فرهنگ شرق و اسلامی و به خصوص در کشور ما اتفاق دیگری رخ داد و مردم بر اساس مفاهيم اصيل اسلامي و انساني من جمله نگاه‌هاي انسان دوستانه ، دستگيري و همدلي و همراهي تمام اقشار جامعه، فرهنگ متعالي ايراني اسلامي را نشان دادند.

وی با اشاره به این که خارج از بحث فداکاری و ایثار و قدرشناسی که همه مردم انجام دادند بسیاری از مردم عادی با لباس جهاد سلامت به میدان آمدند، افزود: در واقع باید گفت ریشه‌های فرهنگی ما به واسطه اسلامی و ایرانی بودنش خود را نشان داد و در این جدال بین فرهنگ‌ها در دنیا نه جبر کمونیستی توانست جلوی این بیماری را بگیرد و نه جرائم مدني لیبرالی در غرب بلکه تنها چیزی که در دوران کرونا توانست به ما کمک کند فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، همراهی و همدلی مردم ایران بود و در واقع این فرهنگ اسلامی بود که در این جدال پیروز شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره داستانک « بهارخانه» از این که نگاه ما در این جشنواره ایجاد محیطی در فضای مجازی بود تا بتوان گپ و گفت‌های خانوادگی را بیشتر رواج داد و از آن‌ها خروجی گرفت، تصریح کرد: کرونا موجب شد یک سری کنش‌ها و عکس‌العمل‌ها اتفاق بیفتد و به نوعی ثابت کرد فضای مجازی فراتر از گرفتن عکس و استوری است و می‌توان یک سری رویدادهای جدی و تاثیرگذار را در دل آن رقم زد.

«نمازی» ادامه داد: بیش از 80 گپ و گفت برای این جشنواره دریافت شده و در نشر آن نیز خیلی‌ها همراهي كرده‌اند که از نظر فرهنگی کار خوب و اثر بخشی است و تلاش بر این است در آینده این آثار تبدیل به محصول شود.

وی این اقدام را فرصت خوبی برای شناسایی افراد مستعد دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا افراد شرکت کننده در

این رویداد رها نشوند و برای بخشی که تازه شناسایی شده‌اند برنامه‌ریزی مدون در راستای آموزش داشته و روی توانمندی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی 79 اثر از 55 شرکت کننده به این جشنواره رسید که در بخش داستانک فاطمه دارابی، ستایش دوست علی، فرزین برات پور و در بخش نگاه مخاطب، فائزه نوروزیان برگزیده شدند.

این گزارش حاکی است 10 نفر خارج از استان هم در این جشنواره شرکت کردند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره