اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 01:30

چهارشنبه, 10 ارديبهشت 1399 ساعت 11:16
  • .

سهم نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه کانون های مساجد نیز تخصیص یابد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی خواستار اختصاص سهم نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه کانون های مساجد شد.

به گزارش نسیم امروز، هاشم شیرازیان، در نشست صمیمی«محمد وحیدی» نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در مجلس یازدهم شورای اسلامی با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد و خبرگزاری شبستان خراسان شمالی با بیان اینکه ارکان مسجد فعالان زیادی دارد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری در کنار ائمه جماعات، هیئت امنا، بسیج، امور مساجد و مراکز نیکوکاری فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد پس از بیانات مقام معظم رهبری در این استان و در خصوص فعالیت کانون ها سنگین تر شد، افزود: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد همواره در راستای توسعه فعالیت های کتابخوانی، جشنواره ها، حوزه تولیدات هنری و فعالیت های پژوهشی تلاش می کنند.

شیرازیان به اجرای طرح «فهما» با نگاه هنری که مخفف «فرهنگ و هنر و مساجد ایران» است، اشاره کرد و گفت: در گام اول کانون های فرهنگی و هنری در سامانه بچه های مسجد ثبت شد و در گام های بعدی، مدیران کانون ها فعالیت های حوزه های مختلف کانون را در این سامانه ثبت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شروع ماه مبارک رمضان طرح «راهکار» مدنظر است، این طرح را در راستای خدمت مومنانه و با کلید واژه های «رزمایش،ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان» برشمرد و گفت: این طرح با هدف جلب مشارکت های حداکثری تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از 60 درصد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی فعالیت دارد، اظهارکرد: با توجه به آمادگی این کانون ها در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری مختلف در زمینه های متنوع، آموزش های لازم و همچنین اعزام اساتید هم صورت می گیرد.

شیرازیان به تصویب اساس نامه ستاد هماهنگی کانون های مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از 26 سال فعالیت هم اشاره و اظهار امیدواری کرد این مهم، سبب حمایت های بیش از پیش از فعالیت ها و طرح های کانون ها و همچنین افزایش بودجه و تبدیل وضعیت کارکنان ستاد شود.

انتخاب خراسان شمالی به عنوان پایلوت ملی اجرای طرح «مسجد، مدرسه و منزل»، اختصاص بخشی از نیم درصد بودجه شهرداری ها و دهیاری ها به کتابخانه های مساجد و تشکیل فراکسیون مساجد در مجلس شورای اسلامی از جمله درخواست های مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از نماینده منتخب مردم در مجلس بود.

در حال حاضر 387 کانون فرهنگی و هنری فعال در مساجد خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره