اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 23:29

چهارشنبه, 03 ارديبهشت 1399 ساعت 12:01
  • .

خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی کرونا به فرهنگ و هنر خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال زیان به بخش فرهنگ و هنر این استان وارد کرده است.

به گزارش نسیم امروز،  حسین فرخنده با اشاره به پیگیری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خسارات این حوزه، اظهار داشت: در این راستا مشاغلی که در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند جزو مشاغل زیان‌ده تلقی شده و بنابراین در فهرست بهره مندی از اقدامات حمایتی دولت قرار دارند.

وی افزود: پیگیری لازم برای برآورد خسارت های این بخش به صورت ملی و استانی صورت گرفته تا با اعطای تسهیلات حمایتی و بلاعوض، از اصحاب فرهنگ و هنر پشتیبانی کرده و بخشی از خسارات وارده به این حوزه جبران شود که این موضوع هم اینک در وزارتخانه و ستاد ملی مقابله با کرونا در حال رسیدگی است که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

وی یادآور شد: بررسی صورت گرفته در خراسان شمالی نشان از آن دارد که بسیاری از صنوف این حوزه از جمله گروه‌های هنری، کتابخانه ها، کتابفروشی‌ها، مراکز فرهنگی و هنری، کانون های آگهی و تبلیغات از این ناحیه دچار خسارت شده اند که خسارات وارده شامل زیان های وارده و خسارات عدم نفع بوده که بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: هم اینک منتظر اعلام وزارتخانه هستیم تا مشخص شود چه تصمیمی در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای حمایت از صنوف زیان‌ده در بخش های مختلف گرفته می شود.

فرخنده از پیگیری وزارت ارشاد برای جبران خسارات حوزه سینما خبر داد و گفت: در این راستا اصناف مرتبط با سینما می توانند در سایت اعلامی برای پیگیری خسارات ثبت نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از برنامه ها و محافل فرهنگی و هنری به صورت جمعی برگزار می شد و در ۲ ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند، خسارت بسیار زیادی به حوزه فرهنگ و هنر وارد آمده است.

وی مجتمع های فرهنگی و هنری، سینماها، آموزشگاه های آزاد هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و کتابفروشی ها را از جمله مراکزی دانست که بیشترین خسارت را از شیوع کرونا دیده اند.

فرخنده افزود: همچنین با توجه به محدود شدن فعالیت جمعی حوزه فرهنگ و هنر امسال نمایشگاه قرآن نیز در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و اعتبار پیش بینی شده برای آن، برای انجام فعالیت های مجازی در اختیار موسسات قرآنی قرار داده می شود.

وی گفت: این روزها بسیاری از صنوف امکان از سرگیری فعالیت خود را یافته اند، اما بسیاری از فعالیت های حوزه فرهنگ از قبیل فعالیت های حوزه نمایش، سینما و موسیقی همچنان تعطیل است و در این راستا نیازمند نگاه ویژه تر دولت به منظور حمایت از بخش فرهنگ و هنر هستیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره