چاپ کردن این صفحه .
جمعه, 26 اسفند 1401 ساعت 07:37
  • .

خراسان شمالی پایگاه موسیقی مقامی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این استان پایگاه موسیقی مقامی شناخته شده که ما برای آن برنامه هایی خواهیم داشت.

به گزارش نسیم امروز، محمد مهدی اسماعیلی در آیین افتتاحیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی در شهرستان شیروان گفت:هنرمندان افتخار آفرینان این مرزو بوم هستند و دولت برای پیشرفت فرهنگ و هنر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: هنرمندان با عشق، وعلاقه مردم را در قالب هنر بیان می کنند و سرایندگان زیبایی هستند.

وی به تقویت زیرساخت های موسیقی سنتی در استان ها ادامه داد: هدف این نهاد حمایت از هنر و موسیقی مقامی سازگار با مفاهیم جامعه است.

اسماعیلی یاداورشد:برنامه ریزی مناسبی برای زیرساخت های فرهنگی در استان ها انجام شده است و در سال آینده شاهد تحولات خوبی در حوزه اعتبارات و ایجاد زیرساخت ها خواهیم بود.

وی گفت: همچنین از طرح های جدید هنری حمایت خواهیم کرد و در این زمینه هیچ محدودیتی نخواهیم داشت.

دکتر حسین نژاد نیز در آیین افتتاحیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با بیان اینکه لطافت و ظرافت موجود در حوزه فرهنگ ، هنر و موسیقی موجب ایجاد آرامش خاطر در مسیر پیشبرد اهداف می شود، گفت : برگزاری چنین جشنواره هایی موجب نشاط جامعه و افزایش بهره وری در کار می شود.

وی یاداورشد: امیدواریم با قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک بازه زمانی دو ساله بتوانیم مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری ، موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی شهرستان شیروان و سایر پروژه های عمرانی حوزه فرهنگی را بهره برداری برسانیم.

حسین نژاد تصریح کرد: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مایه خیر و برکت است و با همراهی های آن ها می‌توان بخشی از کمبودهای استان را جبران کرد.

دکتر علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاحیه سومین جشنواره موسیقی مقامی استان خراسان شمالی گفت: باید موسیقی مقامی و محلی را حفظ نماییم تا جوانان ما به سمت موسیقی هایی که سنخیتی با فطرت منطقه، استان و کشور ندارد سوق پیدا نکنند.

وی افزود: رسانه ها در استان با حداقل امکانات فعالیت می کنند و خبرنگاران ما بسیار مظلوم اند. از شما انتظار می رود نگاه ویژه ای به آن ها داشته باشید.

جدی همچنین درخصوص پردیس سینمایی شیروان بیان کرد: در حال حاضر صرفا یک مجموعه فرهنگی در شیروان فعال است که امکانات محدودی داشته و در شأن مردم این شهر نیست.

وی گفت: هنرمندان استان در دوران کرونا آسیب بسیاری دیدند و از شما می خواهیم از آن ها حمایت کنید.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn