اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 11:26

سه شنبه, 19 مهر 1401 ساعت 08:41

ارسال ۲۰۰ اثر به جشنواره ملی قصه‌گویی در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ اثر به بیست و چهارمین دوره جشنواره ملی قصه گویی در این استان ارسال شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، فرهاد آقا بیگی اظهار داشت: پس از داوری اولیه مجموعه آثار ارسال شده، ۳۷ داستان برای اجرا به مرحله استانی این جشنواره راه یافت.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از مردادماه امسال آغاز شده است، گفت: این داستان ها در چهار بخش آیینی سنتی نوجوانان، بخش آیینی سنتی زنان و مردان، بخش قصه گویی ملی مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها و زبان اشاره است.

آقابیگی یادآور شد: مریم احتشام، سارا امیدوار و سید مهدی کشمیری داوری این مرحله از جشنواره را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: در بخش نوجوانان ۶ برگزیده در بخش پدربزرگ و مادربزرگ ها ۶ برگزیده و در بخش زبان اشاره نیز یک برگزیده از مرحله استانی راهی مرحله منطقه ای خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: مرحله منطقه ای این جشنواره آبان ماه سالجاری در یکی از استان های منتخب و مرحله پایانی آن در شب یلدا برگزار می شود.

آقا بیگی با اشاره به برنامه های هفته کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»، گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون استان خراسان شمالی برگزار می شود.

وی اجرای برنامه های متنوع در قالب کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی، برگزاری نمایشگاه، جشن، بازدید مدارس، حضور مربیان سیار در مناطق محروم و کم برخوردار استان در قالب پیک امید، برگزاری ویژه برنامه ای با محوریت " بازی وسرگرمی "در یکی از پارک‌های شهر بجنورد و پیش بینی حضور حداکثری کودکان با مشارکت سازمان ورزش وجوانان، شهرداری بجنورد و انجمن های مردم نهاد استان، آغاز اجراهای نمایش کودک «خاله مرجان و خروس» تولید کانون پرورش فکری خراسان شمالی در پلاتو ترنج کانون پرورش فکری بجنورد را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در استان عنوان کرد.

گفتنی است: در استان خراسان شمالی ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است که این مراکز ۱۱ هزار عضو دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره