اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 12:36

یکشنبه, 07 آذر 1400 ساعت 11:27

کارگاه چرا نویسنده داستان نمی‌نویسد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان شمالی در راستای بررسی علل و چرایی دست به قلم نشدن نویسندگان استان، کارگاه «چرا نویسنده، داستان نمی نویسد» را با حضور علاقه مندان برگزار کرد.

به گزارش نسیم امروز، در این کارگاه که با حضور «ثریا صدقی» نویسنده و مدرس کارگاه‌های داستانی نویسی حوزه هنری استان، عصر امروز برگزار شد، به دلایلکم شدن انگیزه برای نوشتن پرداخت و با اشاره به بهانه جویی نویسندگان به عنوان یکی از دلایل اصلی این اتفاق، مطالعه زندگی نامه نویسندگان بزرگ برای پی بردن به رفع این معضل از سوی آن ها، عادت دادن به نوشتن و مطالعه مستمر و اکتفا نکردن به مطالعه صرف کتابها و رمان ها را از راهکارهای موثر برای برون رفت از این معضل برشمرد و گفت: نویسندگان در کنار این موارد باید دانش خود را بالا ببرند و از مطالعه تاریخ جغرافیا، روانشناسی، فلسفه ، ‌جامعه شناسی و... غافل نشوند.

نویسنده رمان «بهنو» بر ضرورت توجه به تحقیق وپژوهش تاکید کرد و افزود: نویسندگان باید در نوشتن داستان نیز به انتخاب شخصیت ها توجه کنند، زیرا شخصیت ها و موضوعات مورد علاقه انگیزه را در افراد برای نوشتن بیشتر می کند.

وی ادامه داد: هرموضوع مورد علاقه قابلیت نوشتن داستان را ندارد و نویسندگان باید به این مسئله هم توجه داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در این کارگاه عناصر داستان دو داستان ایرانی و خارجی با حضور علاقه مندان و شرکت کنندگان بررسی شد و داستان نویسان نیز به طرح سوالات خود در این خصوص و چرایی ننوشتن داستان پرداختند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره