اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 02:55

پنج شنبه, 15 مهر 1400 ساعت 08:37

پوستر دومین جشنواره هنرمندان دوستدار کتاب خراسان شمالی رونمایی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پوستر دومین جشنواره هنرمندان دوستدار کتاب خراسان شمالی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، جمعی از مسئولان و چند تن از اهالی روستاهای استان رونمایی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: با توجه به توفیقات خوب روستاهای استان در سال ها اخیر در مقوله مطالعه و کتابخوانی و درخشش هر ساله روستاهای استان، اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم.

حسین فرخنده» ایجاد شور و نشاط در روستاها در راستای ترویج و فرهنگ مطالعه را از دیگر اهداف راه اندازی  بخش استانی جشنواره  عنوان کرد و افزود:  در نظر داریم از این طریق زمینه مشارکت بیشتری را در امر ترویج  فرهنگ مطالعه فراهم کنیم.

وی رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی را طی کردن  مسیر مطالعه و کتابخوانی دانست و بر تقویت مطالعه و کتابخوانی به عنوان فعالیت شاخص در روستاها تاکید کرد.

وی با اشاره به این که از سال ۹۴ روستاهای استان با شرکت در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب به طور پیاپی رتبه های برتر را از آن خود می کنند، تصریح کرد: خوشبختانه  یکی از مشخصه ها و ویژگی روستاهای استان، کتابخوانی و فعالیت های قرآنی و هنری است.

فرخنده» با بیان این که هر سال شاهد برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب هستیم، گفت: امسال نیز برای این که این ویژگی برجسته در استان با قوت بیشتری دنبال شود، بخش استانی اضافه شده است تا شاهد رقابت فشرده تری باشیم.

وی به نقش دهیاران در آگاهی بخشی به روستاییان اشاره کرد و با بیان این که رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی از مسیر مطالعه و کتابخوانی می گذرد، تصریح کرد:  بر این اساس اگر در روستاها تنها یک فعالیت شاخص را دنبال کنیم که مادر فعالیت های فرهنگی باشد، تقویت مطالعه و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: سیاست ها و اقدامات خوبی که در این چند سال دنبال شد، سبب شد تا روستاهای استان در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سطح کشور بدرخشند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی نیز با اشاره به موفقیت های پیاپی روستاهای استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، آن را نشانه تیم قوی و برنامه ریزی بلند مدت دانست و تصریح کرد: تلاش و مدیریت صحیح کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا ستودنی است.

امین کلاته،  تقویت کتاب و کتابخوانی، روحانیان و پیشرفت های فرهنگی و ورزشی را ۳ ضلع مثلث رشد و پیشرفت روستا برشمرد و افزود: در این راستا،  تغییر کاربری دهیاری های استان و تبدیل آن به فضاهای فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی هم چنین خواستار نیازسنجی در روستاها برای تامین منابع کتابخانه ای شد و افزود: برای تامین منابع مالی نیز نیازمند هم افزایی با دستگاه های مختلف  هستیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره