اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 13:12

جمعه, 22 مهر 1401 ساعت 17:27
  • .

جشن بزرگ سالروز میلاد پیامبر(ص) در خراسان شمالی برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) جشن های مختلف در شهرها و روستاهای خراسان شمالی برپا و جای جای استان غرق در شادی است.

به گزارش نسیم امروز، جشن ها و برنامه ها به مناسبت سالروز میلاد پیامبر رحمت از شب گذشته در حال برگزاری است و مردم دیار فرهنگ ها و قومیت ها از شیعه و سنی برادرانه در کنار هم، برنامه های مختلفی را به مناسبت هفته وحدت تدارک دیده اند و با توزیع شیرینی و شربت در کوچه و خیابان ها شادمانی می کنند.

کوچه و برزن در جای جای خراسان شمالی امروز به مناسبت میلاد پیامبر نور، غرق شادی است، سرور و شادمانی در هر کوی و محله موج می زند و عاشقان پیامبر (ص) و امام صادق(ع) در این استان با شرکت در این مراسم، ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

برخی از زوج های جوان خراسان شمالی، آغاز زندگی مشترک و بستن پیوند عقد و زناشویی را همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام انتخاب کردند تا راه مشترک خود را با نام مفخر موجودات محمد مصطفی(ص) متبرک کنند.

جشن های شادی علاوه بر مناطق شیعه نشین در نواحی سنی نشین شهرستان مرزی راز و جرگلان و نیز در مانه و سملقان حال و هوای خاص خود دارد.

جشن میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع) در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان نیز در حال برگزاری است و در این بقاع متبرکه برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی، پخش سرود و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برنامه ریزی شده است.

گفتنی است: بنا بر روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام است و براساس روایت علمای مذهب تشیع ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام است، فاصله این ۲ روز با عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی از اهل تسنن هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره