اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 06:47

شنبه, 26 شهریور 1401 ساعت 09:19
  • .

۱۵هزار زائر در قالب کاروان های پیاده عازم مشهد مقدس شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 15 هزار زائر در قالب ۱۰۰ هیات مذهبی استان همزمان با روز اربعین پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام حمید رفیعی اظهارداشت: تاکنون ۱۵ هزار نفر در قالب ۱۰۰ هیات مذهبی برای شرکت در پیاده روی به سوی مشهد مقدس ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در هر کاروان پیاده یک روحانی و مبلغ حضور دارد تا به بیان احکام شرعی دین، تبیین مسایل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی امام رضا(ع) بپردازند.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: همچنین ایستگاه های بین راهی نیز در شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج به صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران در طول مسیر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، برخی مساجد بین راهی مسیر حرکتی زائران پیاده نیز به هیات های اعزامی خدمات ارایه خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: برخی از هیات های مذهبی حرکت خود به سمت مشهد مقدس را از روز های گذشته آغاز کرده‌اند ولی مراسم رسمی این حرکت معنوی همزمان با روز اربعین است.

در خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره