اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 15:39

چهارشنبه, 24 ارديبهشت 1399 ساعت 12:52
  • .

ندای الهی العفو در نخستین شب از لیالی قدر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مردم مومن و ولایتمدار و خداجوی خراسان شمالی نخستین شب از لیالی قدر را با نوای الهی العفو و الغوث الغوث به راز و نیاز و عزاداری پرداختند.

به گزارش نسیم امروز،  اهالی خراسان شمالی در نخستین شب از شب های قدر، با حضور در برخی مساجد، مصلاها و بقاع متبرکه از قبل پیش بینی شده بود، آیین شب قدر را به جای آوردند، اما شب های قدر امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و وضعیت نامساعد خراسان شمالی، حال و روز دیگری برای مردم این خطه داشت.

مردم این استان شب گذشته با حضور در برخی از مراکز مذهبی تعیین شده و بیشتر از منازل خود به شب زنده داری و خواندن دعا و مناجات اولین شب از شب های قدر را به عزاداری و تضرع به درگاه خداوند یکتا سپری کردند.

دیشب هر که قرآن بر سرگرفت و ناله الغوث از دل سر داد، دعا کرد تا شراین بیماری همه گیر از سر ملت ایران و همه جوامع جهانی کوتاه شود؛ ویروسی که سایه خود نه تنها جان هزاران نفر از انسانها را گرفت ، بلکه آرامش و آسایش مردم را دچار تزلزل و نگرانی کرد؛ ویروسی که در کشورهای اسلامی لذت نمازهای جمعه و جماعات را تعطیل و هم صدا شدن آنان را در تجمعات مذهبی گرفت.

دیشب بسیاری از مردم، آیین شب قدر را متفاوت از سال های گذشته، در خانه های خود برگزار کردند، برخی به یاد خلوت های شب های اعتکاف با خود خلوت کردند و برخی به صورت خانوادگی، با هم هم نوا شدند تا جوشنی از اطمینان بر تن کنند.

مردم فهیم و ولایتمدار استان شب گذشته به یاد مولا و مقتدایشان حضرت علی علیه السلام، نماز شب قدر را به جای آوردند و با خواندن دعا و قرآن از خدای بزرگ خواستند تا سلامتی و آرامش را به مردم برگرداند.

گفتنی است : بر اساس اعلام های قبلی آیین‌های شب های قدر امسال در هشت مکان در شهر بجنورد وبا رعایت تمامی نکات و ملاحظات بهداشتی برگزار شد اما این مراسم در چهار شهر شامل گرمخان، فاروج، زیارت و غلامان و همچنین در دهستان آذری شهرستان اسفراین، به علت کرونا برگزار نشد.

در شب های قدر امسال، مصلای حضرت امام خمینی (ره)، حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع)، گلزار شهدای گمنام، مسجد شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مسجد امام رضا (ع) و مسجد گلستان شهر؛ پذیرای مردم برای برگزاری آیین شب های قدر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره