اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 18:19

جمعه, 30 ارديبهشت 1401 ساعت 08:45
  • .

شاهنامه فردوسی مدافع زبان و فرهنگ ایرانی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه در در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در بجنورد برگزار شد، گفت: شاهنامه فردوسی مدافع زبان و فرهنگ ایرانی است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ دکتر جواد محقق نیشابوری، در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با اشاره به اینکه شاهنامه مدافع زبان و فرهنگ ایرانی است ، بیان کرد: شاهنامه آبروی پدر معنوی ما ایرانیان است.

وی اظهار داشت: حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی در کتاب ارزشمند شاهنامه بخوبی فرهنگ ، تاریخ و هویت ایرانیان را نشان داده است.

وی گفت:در مجموع زمانی که تمدنی تحقیر شود حماسه ایجاد می شود و در زمان گذشته به دلیل زمینه های فرهنگی و جدال مدنی و تمدنی موجب شد تا فردوسی حماسه بیافریند و شاهنامه را خلق کند.

وی افزود: فردوسی هیچ گاه اشعار خود را برای تملق حاکمان و پادشاهان نسرود و بنده مال و درهم نشد بلکه انسان آزاده ای بود که در اشعار خود تمام تلاش خود را برای بیان حقایق تاریخی بکار می بست.

گفتنی است: این مراسم با حضور «دکتر جواد محقق نیشابوری» شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه و پروفسور «فلیحه زهرا کاظمی» رییس دانشگاه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه "ال سی" بانوان لاهور پاکستان در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد و قرائت شعر توسط شاعران، نقالی، اجرای موسیقی، رونمایی از پوستر سومین پویش خیام خوانی، قدردانی از فعالان عرصه شاهنامه، تقدیر از شاعران حاضر در مراسم از جمله برنامه های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره