اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 22:37

دوشنبه, 20 تیر 1401 ساعت 08:05
  • .

برگزاری نشست تخصصی تجربه گفت فیلم سینمایی «هِناس»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نشست تخصصی تجربه گفت فیلم سینمایی «هناس» همزمان با اکران مردمی این فیلم به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، در این نشست که با حضور «محمدرضا شفاه» تهیه کننده و «حسین دارابی» کارگردان این فیلم و هنرجویان رشته تئاتر و سینما هنرستان هنرهای زیبای بجنورد برگزار شد؛ حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «هِناس» ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان علاقه‌مندان نوجوان در عرصه سینما به سوالات مطرح شده در این نشست پاسخ داد و از نحوه سینمایی کردن ماجرا سخن گفت و از این که تبدیل کردن بیوگرافی زندگی افراد به فیلم سینمایی کار سختی است، به ویژه زندگی افراد شناخته شده که علاوه بر پایبند بودن به اصل زندگی افراد باید جنبه دراماتیکی آن هم حفظ شود.

وی به تعریف فیلم سینمایی از نگاه خود پرداخت و لازمه ساخت فیلم سینمایی را داستان دراماتیک آن دانست تا با ایجاد قلاب و گره‌هایی مخاطب را تا پایان نگه دارد.

دارابی توصیه‌ای هم به علاقه‌مندان جوان به دنیای فیلم و فیلم‌سازی داشت از ضرورت داستان و روایت‌های جذاب در ساخت فلیم سینمایی سخن گفت.

«محمدرضا شفاه» تهیه کننده این فیلم نیز از چرایی رفتن سراغ این قصه برای علاقه‌مندان در این نشست گفت و اهمیت پرداختن به این داستان را به واسطه ترور شدن چند تن از شخصیت‌های فعال در زمینه انرژی هسته‌ای در سال‌های گذشته دانست و افزود: داستان شهادت شهید رضایی‌نژاد از غم انگیزترین روایت‌های قهرمان‌های کشورمان در عرصه علم است که برای نشان دادن تلخی و غم‌انگیز بودن این روایت در عالم سینما تمرکز باید بر این باشد که این خانواده تا چه اندازه در کنار هم جذاب هستند و قصه را باید از زاویه دید زن روایت کرد.

وی ادامه داد: پرداختن و کنکاش کردن در شغل شهید رضایی‌نژاد موضوعی کاملا تخصصی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار نمی‌کند و این سبب می‌شود تا از موضوع اصلی که همان شکل گرفتن چنین جنایتی در کشور بود، دور شویم.

«شفاه» خاطرنشان کرد: ضمن این که شغل تمامی دانشمندان هسته‌ای امنیتی است و نمی‌توان چندان ورود پیدا کرد.

او توصیه‎هایی هم به هنرجویان هنرستان هنرهای زییای بجنورد داشت و لازمه طی کردن این مسیر طولانی را دست یافتن به تجربه در عرصه‌های مختلف دانست و اظهارداشت: رشته‌های هنری 2 روی واقعیت و خیال دارد و اگر چه رسیدن به خیال راحت است اما این واقعیت است که از افراد علاقه‌مند در این عرصه فیلمساز می‌سازد و باید در این عرصه کار و مطالعه کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره