اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 14:46

شنبه, 18 دی 1400 ساعت 13:05
  • .

«دژکوره» به دومین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها رسید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: طرح نمایشنامه «دژکوره» در دومین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها پذیرفته شد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، مهدی کشمیری با اعلام این خبر گفت: ۶۱ طرح از ۳۷ نویسنده برای ورود به مرحله نگارش نمایشنامه از سوی داوران این دوره متشکل از «نصرالله قادری»، «محمدرضا آزاد» و «سینا دلشادی» انتخاب شدند که نام طرح نمایشنامه «دژکوره» به نویسندگی « حمید عابدی» از خراسان شمالی در میان آثار پذیرفته شده به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به این که 11 طرح نمایشنامه به این دوره از جشنواره با حمایت و زیر نظر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی ارسال شد، افزود: طرح نمایشی «دژکوره» توانست در زمره طرح‌های پذیرفته شده قرار بگیرد.

وی طرح‌های پذیرفته شده این دوره را از استان‌های لرستان، مازندران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، تهران، کردستان، یزد، البرز، کرمانشاه، اردبیل، کرمان، زنجان، قزوین، قم، بوشهر، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، گلستان، آذربایجان شرقی و اراک اعلام کرد و افزود: اقتباس از قصص قرآنی، مفاهیم برآمده از قرآن، نهج البلاغه، روایات و احادیث ائمه اطهار، سخنان و سیره بزرگان دین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مناسبت‌های‌مذهبی؛ ملی و انقلابی،ایثار؛ مقاومت و شهادت و سرگذشت مسجد از محورهای در نظر گرفته شده برای این رویداد هنری است.

این گزارش حاکی است، حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور (فهما)، در راستای پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و ارتقاء کیفی نمایشنامه‌های ویژه اجرا در مساجد، دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» را برگزار می‌کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره