اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 21:05

شنبه, 06 آذر 1400 ساعت 08:56
  • .

جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر دی ماه برگزار می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر در تاریخ هفتم تا نهم دی ماه به میزبانی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، حسین فرخنده ضمن تقدیر از مجموعه صدا و سیمای استان، به بیان جزئیات فراخوان دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این جشنواره از 7 تا 9 دی در مرکز استان برگزار می شود و امیدواریم شرایط به گونه ای رقم بخورد تا شاهد حضور مردم و روستاییان برای تماشای آثار باشیم.

وی از این که در این دوره محورهایی هم چون خانواده، کوچ،آیین ها و باورها، زبان ، فرهنگ و اقتصاد روستا در این جشنواره و در قالب داستانی، پویانمایی و مستند مدنظر قرار گرفته است، اظهارداشت: با توجه به گزارش هیئت انتخاب، خوشبختانه آثار نسبت به دوره اول برگزاری از لحاظ کیفی رشد خوبی داشته است.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در بخش دیگری از سخنانش به چند ویژگی این خطه هم چون جمعیت قابل ملاحظه روستایی و حضور اقوام مختلف که رنگین کمانی از فرهنگ ها و آداب و رسوم را در دل خود جای داده است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تکثر فرهنگی در استان همراه با مدارای فرهنگی و دوستی و صمیمیت بین اقوام و برخورداری از ظرفیت های خوب کشاورزی از دیگر ویژگی های این منطقه است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم آداب و سنن ایرانی و اسلامی را معرفی و خدمتی به جامعه روستایی کنیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره