اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 14:29

یکشنبه, 11 مهر 1400 ساعت 14:18
  • .

درخشش هنرمندان خراسان شمالی در پنجمین جشنواره ملی «فانوس»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هنرمندان خراسان شمالی در پنجمین جشنواره ملی تولیدات هنری دفاع مقدس «فانوس» خوش درخشیدند و توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

به گزارش نسیم امروز، اثر نمایشی «هناس» به نویسندگی «سید سروش پیمبری» و کارگردانی «مهدی فخرانی» کاری از گروه «ققنوس» شهرستان جاجرم توانست رتبه اول بخش تئاتر خیابانی در جشنواره فانوس را از آن خود کند.

برپایه این خبر، این نمایش روایتی از یک خانواده شیمیایی است که مهدی فخرانی از هنرمندان فعال این شهرستان به همراه «هناس» همتای خیالی خود در آن به ایفای نقش پرداخت.

در بخش نمایشنامه نیز " محمد بکرانی" با متن " ارابه خدایان" توانست در این مرحله خوش بدرخشد و به مرحله کشوری راه پیدا کند.

به استخدام درآوردن هنر در جهت ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است: این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش‌نامه ، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی و سنتی شامل، عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد، خوشنویسی و آثار حجمی، بخش رادیویی و بخش تلویزیونی و سینمایی به میزبانی استان برگزار شد و پس از ارزیابی هیئت داوران از میان 135 اثر رسیده 17 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد که اثر نمایشی «هناس» به کارگردانی «مهدی فخرانی» و «ارابه خدایان» اثر «محمد بکرانی» در زمره آثار راه یافته قرار گرفت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره