اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 15:13

دوشنبه, 29 شهریور 1400 ساعت 14:09
  • .

توسعه جریان تئاتر در استان‌ها با رپرتوار تئاتر خیابانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یکی از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر کشور با مهم برشمردن نقش تئاتر خیابانی، برگزاری رپرتوار را اتفاق خوشایندی در استان دانست و این رویداد را گامی برای توسعه جریان تئاتر بیان کرد.

به گزارش نسیم امروز، مالک آبسالان با بیان این که ایران کشوری است که در جریان تئاتر خیابانی رو به جلوست و جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: یکی از گونه‌های مهم نمایشی در دنیا چه در گذشته و امروز، تئاتر خیابانی است و به نظر می‌رسد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا وقتی از تئاتر صحنه‌ای صحبت می‌کنیم، با مخاطب خاص سر و کار داریم ، اما در تئاتر خیابانی با گونه عام و همه اقشار جامعه سر و کار داریم.

این کارگردان ایلامی، با بیان این که در تئاتر خیابانی به مخاطب، خوراک فرهنگی می‌دهیم و از این روی تئاتر خیابانی، تاثیرگذارترین گونه نمایشی است، تصریح کرد: برخی از استان‌ها شاید گروه تئاترخیابانی فعالی ندارند، اما قطعا هنرمندان قدرتمندی دارد که می‌توانند خودشان را نشان دهند و برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی، می‌تواند کمک کند تا استان‌ها به این سمت حرکت کرده و روند و جریان تئاتر خیابانی رونق بگیرد.

آبسالان، اظهار امیدواری کرد: روزی برسد مسئولان فرهنگ و هنر و حتی سازمان‌ها و نهادهایی که مرتبط هستند با کارهای فرهنگی، اهمیت ویژه‌ای به این گونه نمایشی دهند زیرا در این گونه نمایشی نیاز به سخت افزار نیست و در پارک‌ها و بوستان‌ها با هزینه کم می‌توانند تئاتر را رونق دهند.

وی با اشاره به این که در شرایطی که به لحاظ روحی، مردم نیاز دارند به بهره‌مندی از رویدادهای خوب و شادی‌بخش و تئاتر خیابانی در این راستا می‌تواند مفید باشد، اظهار کرد: تعطیل کردن این گونه هنری جز آسیب معیشتی به هنرمندان فعال، چیزی در پی نخواهد داشت، در حالی که همه استان‌ها می توانند، چراغ تئاتر خیابانی را روشن نگه دارند.

" آبسالان" گفت: رپرتوار تقویت جریان تئاتر را در استان‌هایی که کم‌تر بدان پرداخته شده است به دنبال خواهد داشت‌.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه جریان تئاتر، برگزاری رپرتوار اتفاق خوشایندی است و خراسان شمالی نیز در زمره استان‌های غنی به لحاظ فرهنگی و برخوردار از آداب و رسوم است و می‌تواند از این طریق اثرگذار باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که دغدغه‌هایمان حضور در جشنواره‌های تئاتر خیابانی به میزبانی خراسان شمالی باشد.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 شهریور 1400 ساعت 19:26
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره